دل پُر وزیر بهداشت از رسانه ها؛
تابناک:در پایتخت انتخاباتی رخ می‌دهد و با اینکه همه گروه‌ها فریاد می‌زنند که به پای صندوق‌های رای بیایید و مسئولان کشور مدام دعوت به حضور می‌کنند و باز هم 50 درصد افراد پای صندوق رای نمی‌آیند جای بسی سوال است. ما باید بررسی کنیم که کجای کارمان اشتباه بوده است.
کد خبر: ۱۹۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 04 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، وزیر بهداشت که روز گذشته برای افتتاح خانه سلامت شهرداری اصفهان به این شهر سفر کرده بود، شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اصفهان حاضر شد تا در افتتاحیه نخستین دوره پودمانی خبرنگار سلامت با خبرنگاران بی پرده از برخی بی اخلاقی های شکل گرفته در رسانه ها در خصوص وضعیت جامعه پزشکی سخن بگوید.

حسن قاضی زاده هاشمی به برنامه ثریا واکنش نشان داد و با تکذیب دریافتی پزشکان که در این برنامه 300 برابر پرستاران عنوان شده بود، گفت: در این برنامه گفته شده بود که جراحان ایرانی هشت برابر امریکایی درآمد دارند که این مسئله کذب است.

وی گفت: نمی دانم به خبرنگاران از اینکه یک خبرنگار شدند و این شغل را برگزیدند باید تبریک گفت یا خیر اما باید دانست که شغل خبرنگاری در ایران کار بسیار سخت و پر مخاطره ای است.

وی ادامه داد: یک خبرنگار باید صداقت و امانت داری را حفظ کند و تا موضوعی را نمی داند و از صحت آن مطلع نیست منتشر نکند و هر حقیقتی را بازگو نکند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آیا تنها در شغل پزشکی اشکال وجود دارد یا تنها پزشکان در این حرفه زیر میزی دریافت می کنند، گفت: امروزه در تمام صنوف شاهد دریافت زیرمیزی های هنگفت و اشکالات حرفه ای هستیم اما تنها شاهدیم که رسانه ها روی حرفه پزشکی متمرکز شده اند.

وی گفت: ایران، کشوری اسلامی است و نباید دروغ، تهمت و نسبت ناورا در آن وجود داشته باشد اما متاسفانه در کشور شاهد این موارد هستیم. البته در این زمینه افرادی مقصر هستند که از پول بیت المال و قدرت استفاده می‌کنند و از دروغ تهمت پرهیز نمی‌کنند. از طرف دیگر کسانی که در گذشته از رانت‌ها استفاده کردند تا امروز مسئولان کشور اینگونه مورد حمله باشند نیز مقصر هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ترور شخصیت بالاترین خسارتی است که در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: جامعه نیازمند امید بدون دروغ است این مهم‌ترین مشکلی است که باید در کشور رفع شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اینکه می‌بیند در پایتخت انتخاباتی رخ می‌دهد و با اینکه همه گروه‌ها فریاد می‌زنند که به پای صندوق‌های رای بیایید و مسئولان کشور مدام دعوت به حضور می‌کنند و باز هم 50 درصد افراد پای صندوق رای نمی‌آیند جای بسی سوال است. ما باید بررسی کنیم که کجای کارمان اشتباه بوده است.

وی اضافه کرد: چرا مردم به مسئولان اعتماد ندارند زیرا در تلویزیون گاهی مسئولان به گونه ای معرفی می‌شوند که یا به دنبال دزدی هستند، یا منافعشان را دنبال می‌کنند و یا دنبال فامیل بازی و... هستند. با این چهره ای که از مسئولان در این کشور نشان دادیم انسان یا باید کم عقل باشد که مسئول شود یا باید عاشق باشد که یک پستی را دریافت کند. واقعا باید برای چنین اتفاقی در کشور غصه خورد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و ملی و مجازی به هر قیمتی بدنبال جذب مخاطب هستند، اعلام کرد: بعضا شاهدیم که آبروی انسان ها به راحتی مورد تهاجم و تاراج قرار می گیرد و این زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

وی با اعلام اینکه به طور قطع چوب این فضای بی اعتمادی در بین مردم و بدبینی مردم به مسئولان را خواهیم خورد، اظهار داشت: مردمی که با هزار امید بیمار خود را پیش پزشک می آورند اگر این اعتماد گرفته شود دیگر امیدی برای مردم به هنگام بیماری برای مراجعه به پزشک نمی ماند.

وزیر بهداشت گفت: اگر کسی با دولت یا با بنده مشکلی دارد چرا سبب بی اعتمادی مردم به پزشکان می شود و اینکه گفته می شود در این دولت چه اقداماتی برای حوزه سلامت و بهداشت و درمان مردم انجام دادند باید به طور قاطع گفت که در هیچ دوره مثل این زمان در حوزه پیشگیری کار نشده است.

وی تاکید کرد: قرار بود همه چیز در این کشور دانشگاه باشد، قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد اما امروز به کجا می‌رویم؟ وظیفه مسئول پاسخگویی است، اما وظیفه رسانه در حوزه سلامت نیز باید به گونه ای باشد که به اعتماد عمومی خدشه وارد نشود.


وی با اشاره به اینکه افزایش میزان داروها در روستاها و دسترسی آسان مردم روستا به دارو، افزایش تعداد پزشکان در مناطق محروم  و روستاهای دور افتاده از جمله سیستان و بلوچستان، غنی سازی آرد و در اختیار قرار دادن واکسن فلج اطفال به اندازه نیاز مردم از اقدامات مهمی است که در این دولت و این وزارت خانه روی داده است، افزود: در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پزشک مستقر است و این افتخاری برای دولت کنونی است.

قاضی زاده هاشمی گفت: نشان دادن پزشکان به عنوان افرادی بی عاطفه، بی رحم و بی مروت از سوی رسانه ها در حالی است که اگر بدانیم که در هر کشوری دو درصد جمعیت از بعد روانی مشکل دارند بنابراین احتمال دارد که در لباس پزشکی هم یک نفر از آنها به این صورت باشد و باید دستگاه قضایی با متخلفان قاطعانه برخورد کند تا دیگر شاهد تخلف از سوی هیچ صنفی نباشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
اقای وزیر بهداشت روزی نیست که در تلویزیون خود نمایی نکند. مثل اینکه کاری غیر از این ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار