سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که حفظ سرمایه‌گذاران داخلی از اولویت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: زمانی که سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد وارد کشوری شود در ابتدا به موقعیت سرمایه‌گذار داخلی آن کشور توجه می‌کند.
کد خبر: ۱۹۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 01 March 2016
به گزارش تابناک تبریز،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که حفظ سرمایه‌گذاران داخلی از اولویت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: زمانی که سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد وارد کشوری شود در ابتدا به موقعیت سرمایه‌گذار داخلی آن کشور توجه می‌کند.

مهندس احمد محمدزاده در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در تبریز، با تاکید بر حفظ منافع ملی و داشته‌های داخلی، گفت: یکی از اساسی‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی توجه به توان علمی و ثروت‌های داخلی است و باید داشته‌های خودمان را به سمت صحیحی هدایت کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه ICT در عصر حاضر، از تشکیل کمیته ویژه‌ای در این زمینه در استان خبر داد.

محمدزاده همچنین امنیت و ثبات سیاسی را لازمه جذب سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: در دوره پسابرجام و رونق اقتصادی باید از همه ظرفیت‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی خام‌فروشی ممنوع، افزود: با نفتی که بر اساس اراده این و آن قیمتش 30 دلار می‌شود نمی‌توان برای 80 میلیون جمعیت برنامه‌ریزی کرد، لذا باید در همه منابع خود ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی با بیان این که صنعت ما در چند سال گذشته راه را خطا رفته و اعتراف به خطا همیشه موجب اصلاح است، گفت: ریشه صنعت ما در دانشگاه نبوده و خطا رفته است اما در مقابل صنایع دفاعی ما راه را درست رفت و با ریشه دواندن در دانشگاه به موفقیت‌های بزرگی رسید و این نشان دهنده این است که صنعت باید ریشه در دانشگاه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :