در جشن روز پرستار قم وعده داده شد:
رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پرستاران استان قم با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش سلامت، خطاب به پرستاران وعده داد تا برای حل مشکلاتشان با رئیس جمهور تماس خواهد گرفت تا نمایندگان پرستاران با رئیس جمهور حرف بزنند.
کد خبر: ۱۸۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 15 February 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در مراسم تقدیر از پرستاران استان قم که به مناسبت روز پرستار در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد،گفت: کار پرستاران بسیار سخت و پر مشقت است زیرا وقتی با بیماران روبرو می‌شوند علاوه بر رفع مشکلات و آلام جسمی آنان باید روحیه و نشاط در بیماران ایجاد کنند؛ بنابراین شخصیت پرستاران باید ویژه باشد و به همین میزان لازم است به سخت بودن کار آنان توجه ویژه نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت کلان بهداشت و درمان کشور در سال های گذشته در شرایط مطلوبی نبود اما در حدود 3 سال اخیر تلاش‌های خوبی صورت گرفت و سندی در زمینه سلامت تدوین شد.

لاریجانی افزود: برای تقویت بخش سلامت علاوه بر تقویت بودجه‌ای که عرف هست باید منابع دیگری نیز تامین می‌شد که این منابع از محل هدفمندی یارانه‌ها و همچنین اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش افزوده تامین شد و مجموعا  10هزار میلیارد تومان برای تقویت بخش بهداشت فراهم شد.

وی ادامه داد: البته نارضایتی‌هایی نیز از سوی بخش های دیگر عنوان می شد که به چه دلیل تنها به بخش درمان توجه می‌شود؛ با این حال و در نهایت، حقوق پزشکان و پرستاران تا حدی از شرایط سخت خارج شد و نمره وزیر بهداشت که پیگیر این موضوعات بود خوب بود.

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش سلامت، خطاب به پرستاران گفت: برای حل مشکلات شما با رئیس جمهور نیز تماس خواهم گرفت تا نمایندگان پرستاران با رئیس جمهور حرف بزنند؛ هرچند باید بدانیم که دولت نیز کمبود منابع مالی دارد زیرا اعمال تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت نفت در این باره موثر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با به سرانجام رسیدن موضوع هسته‌ای شرایط اقتصادی کم کم بهبود یابد و گفت: در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده توجه به بخش سلامت و بهداشت از اولویت‌ها خواهد بود.

لاریجانی ادامه داد: اینکه برخی طلب‌های بخش بهداشت از سازمان‌های دیگر با تاخیر وصول می‌شود یک مشکل است که باید حل شود و در این رابطه ظلمی به پرستاران و پزشکان نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حقوق پرستاران باید سر وقت پرداخت شود و تاخیر 4 الی 5 ماهه در پرداخت حقوق به پرستاران معنی ندارد و این موضوع پیگیری خواهد شد.

مجلس برای رفع مشکلات پرستاران اقدام موثری انجام نداد

در این مراسم همچنین محمد قربانی عضو شورای عالی نظام پرستاری، با بیان اینکه رسیدن به برنامه‌های کلان توسعه در کشور نیازمند سلامت روانی جامعه است، اظهار کرد: جامعه پرستاران نقش اساسی در ارتقا سطح سلامتی مردم جامعه دارند.

وی اضافه کرد: مسئولان ملی باید به شغل پرستاری نگاه استخدامی داشته و به آموزش و استراحت در حین خدمت این قشر توجه داشته باشند زیرا پرستار بی‌حوصله و ناراضی از شغل نمی‌تواند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت به عنوان اولویت دولت تدبیر و امید بر شانه‌های استوار پرستاران به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: طراحان این طرح در محاسبات خود جایگاه شایسته‌ای برای پرستاران درنظرنگرفته و بدون توجه به این قشر طرح را ادامه دادند اما پرستاران نیز برای تحقق اهداف این طرح از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌اند.

وی با اشاره به تجمع پرستاران در مقابل خانه ملت عنوان کرد: نماینده هیئت مدیره مجلس در این تجمع وعده‌هایی مبنی بر بررسی مشکلات پرستاران داد اما تاکنون هیچ یک از وعده‌ها تحقق نیافته است، مجلس نخواست یا نتوانست برای رفع مشکلات پرستاران اقدام موثری انجام دهد.

قربانی امنیت شغلی را یکی از نیازهای پرستاران برشمرد و ادامه داد: این خواسته‌ها برای رسیدن به پرستاری مطلوب از بیمار‌هاست، مطالبات جامعه پرستاری از جنس سایر جوامع پزشکی جدا نیست و اکنون این قشر خواستار رفع مشکلات خود برای توسعه خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی از برگزاری دو همایش ملی ویژه پرستاران در تهران یاد کرد و گفت: شنیدن صداهای متفاوت و پررنگ شدن فاصله‌ها به نفع نظام نیست، شورای عالی نظام پرستاری هماهنگی‌های بسیاری انجام داد تا بتواند مراسم مشترکی برای پرستاران برگزار کند اما به نتیجه نرسید.

پرستاران قم با ۶ ماه تأخیر حق الزحمه دریافت می‌کنند

ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز در سخنانی، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، اظهار داشت: تردیدی نیست این طرح نوید آن را می‌دهد که به زودی شاهد جامعه سالم و فاقد بیمارهای سخت و افزایش بهبود و کیفیت زندگی آحاد جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، گفت: این طرح در همه نقاط استان قم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا شدن است و تا پایان سال تمام مردم در گروه‌های سنی مختلف حداقل یک بار تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند و اقدامات بعدی برای آنان برنامه ریزی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: بسته اول طرح تحول در حوزه سلامت در قم با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان و با رضایت مردم اجرایی شد و ما معتقدیم که جامعه پزشکی و پرستاری دو بال پیکره سلامت جامعه هستند که نباید آسیب ببینند.

وی ادامه داد: پرستاران در استان قم حداقل با ۶ ماه تأخیر حق الزحمه خود را دریافت می‌کنند که امید است با حمایت‌های مسئولان، کم توجهی‌ها به بخش درمان و سلامت و کارکنان این بخش پایان یابد.

ایرانی خواه، با بیان اینکه در دو سال اخیر تحولات خوبی در عرصه بهداشت و درمان استان قم صورت گرفته است، افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان قم باید اقدامات زیرساختی و بنیادین چشمگیری صورت گیرد که این امر در دست اجرا است و افق روشنی برای حوزه بهداشت و درمان قم می‌بینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: زیرساخت‌های استان قم در زمینه بهداشت و درمان فرسوده بود و این امکانات درشأن مردم قم نبود که در این راستا در سفر رئیس جمهور به قم کار احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم آغاز شد که در‌ ایام الله دهه فجر شاهد کلنگ زنی آن بودیم که امیدواریم تا سه سال آینده مراحل ساخت آن به اتمام برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار