مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از واگذاری نگارخانه کلهر و سالن مجتمع شهید آوینی به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 13 February 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از واگذاری نگارخانه کلهر و سالن مجتمع شهید آوینی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه عصر شنبه در مراسم افتتاح جشنواره هنرهای تجسمی در استان کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد با ابراز خرسندی از استقبال بی نظیر از این جشنواره گفت: از مهمترین نکات این جشنواره برگزاری صفر تا ۱۰۰ آن توسط خود انجمن های هنری است.

وی با یادآوری اینکه سیاست دولت تدبیر و امید واگذاری امور هنرمندان به خود آنهاست تصریح کرد: این جشنواره یک نمونه کامل از این سیاست است و امور برگزاری آن از صفر تا ۱۰۰ به خود هنرمندان و انجمن های هنری واگذار شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تنها نقش حامی و پشتیبان را در این جشنواره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:  در این جشنواره خود انجمن ها تعیین کننده شرایط، ویژگی های آثار، تعداد برگزیدگان و مبالغ جوایز بوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها در این زمینه حمایت کرده است.

وی از ارسال ۱۳۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره مذکور و در قالب ۶ رشته هنری نگارگری و تذهیب، گرافیک، طراحی و نقاشی، عکاسی و کاریکاتور خبرداد و گفتک از این تعداد ۳۱۰ اثر در نمایشگاه هنرهای تجسمی که همزمان با آغاز جشنواره افتتاح شده به نمایش در آمده است.

رحیمی زنگنه از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنج شنبه همین هفته ۳۰ بهمن ماه خبرداد و تصریح کرد: از بین آثار ارسالی در هر بخش بنابه تصمیم انجمن ها تعدادی مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی از پرداخت دو نیم تا سه میلیون تومان از سوی ارشاد به هر انجمن خبرداد که متناسب با این مبلغ نفرات برتر را انتخاب و مورد تقدیر قرار دهند و توزیع این مبلغ به عهده خود انجمن ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی کارگاه آموزشی توسط هر انجمن در طی روزهای برگزاری جشنواره برای علاقه مندان خبرداد.

وی گفت: در طی روزهای برپایی جشنواره هر روز به یک انجمن اختصاص داده شده که طی آن می تواند اقدام به برگزاری ورکشاپ(کارگاه آموزشی) کند.

معرفی برگزیدگان جشنواره مد و لباس همزمان با اختتامیه هنرهای تجسمی

رحیمی زنگنه هم چنین از معرفی برگزیدگان جشنواره مد و لباس همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی خبرداد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم چنین از واگذاری نگارخانه کلهر و سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی  طی یک مزایده به بخش خصوصی خبرداد و گفت: در این مزایده انجمن گرافیک استان کرمانشاه به عنوان برنده انتخاب و سالن این مجتمع و نگارخانه کلهر به آنها واگذار شده است.

رحیمی زنگنه به استقبال کشوری از بخش کاریکاتور این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: با توجه به این استقبال به جای نمایش ۵۰ اثر از این بخش در نمایشگاه فوق ۱۰۰ اثر کاریکاتوری به نمایش گذاشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار