فرماندار تویسرکان با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از آرامگاه حیقوق نبی و آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی گفت: جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی با حضور گردشگران در روز ۱۲ فروردین‌ماه ۹۴ در کاروانسرای تاریخی فرسفج تویسرکان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 31 March 2015

 فرماندار تویسرکان با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از آرامگاه حیقوق نبی و آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی گفت: جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی با حضور گردشگران در روز ۱۲ فروردین‌ماه ۹۴ در کاروانسرای تاریخی فرسفج تویسرکان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛سید مهرداد موسوی گفت : در شهرستان تویسرکان ۲۲۱ اثر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که از این تعداد ۶۷ اثر در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

موسوی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی بیان کرد: امسال بیش از دو هزار مسافر به تویسرکان وارد شدند و بیشترین بازدید مسافران از مقبره حیقوق نبی، آرامگاه میر رضی آرتیمانی، خانه مسعودی و بقاع متبرکه این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه عید نوروز  آئینی است که زمینه تعامل بین شهروندان ایرانی را با یکدیگر فراهم و در این ایام با مسافرت به مناطق مختلف و شهرها با فرهنگ‌ها، اقلیم‌ها و آداب و رسوم آشنا می‌شوند، تصریح کرد: بیش از هزار نفر از مسافران نوروزی در مناطق پیش‌بینی شده برای اسکان شامل، هتل، هتل آپارتمان، سوئیت‌های دولتی و دانشگاه‌ها، مدارس و غیره اسکان یافتند.

موسوی از برگزاری جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی در کاروانسرای فرسفج تویسرکان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور شهروندان و مسافران نوروزی در روز ۱۲ فروردین ماه و همراه با برنامه‌های شاد و مفرح برگزار می‌شود.

فرماندار تویسرکان اظهار داشت: برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی در روستاهای هدف، برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات از ۲ الی ۱۴ فروردین  ماه، جشنواره غذاها و چاشنی‌ها، شعرخوانی و غیره را به عنوان چند نمونه از برنامه‌های اجرایی در در ایام نوروز اعلام کرد.

موسوی افزود: در ایام نوروز تعدادی از نانوایی‌ها موظف شدند تا ساعت ۲۲ پخت نان داشته باشند تا در تأمین نان مسافران مشکلی وجود نداشته باشد، ضمن اینکه تعدادی از واحدهای صنفی نیز برای تأمین مایحتاج مسافران باز بودند.

 وی اظهار داشت: اورژانس بیمارستان تویسرکان و بیمارستانها در این ایام فعال بودند و نیروهای هلال احمر نیز در محورها و در سطح شهر حضور داشتند و در صورت بروز حادثه و یا مشکل به مسافران و شهروندان امدادرسانی می‌کردند.

 فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه تعداد بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری به طور دقیق در دسترس نیست، بیان کرد: در این مدت بیش از ۲ هزار بازدید از آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی به ثبت رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار