فرماندار اراک:
تابناک: فرماندار اراک: بر اساس قانون، رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات بایستی به صورت محرمانه به خود آنها اعلام شود و انتشار بدون اجازه آن می تواند جزو مصادیق کارهای مجرمانه باشد و در صورت شکایت کاندیداها و مراجع ذی صلاح ، قابلیت پیگیرد قانونی دارد.
کد خبر: ۱۷۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 06 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی دکتر بختیاری فرماندار اراک با اعلام اینکه در مرحله دوم تأیید صلاحیت ها 11 نفر از حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب به رقابت انتخاباتی بازگشته اند گفت: 10 نفر از دوستان که عدم احراز شده بودند از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، همچنین یک نفر از افراد که به دلیل نقص مدرک تحصیلی رد صلاحیت شده بود با تکمیل مدارک خود فرصت حضور در عرصه انتخابات را کسب کرده است.

وی افزود: 4 نفر از تأیید صلاحیت شدگان قبلی در مرحله دوم رد صلاحیت شدند که این افراد می توانند مراتب اعتراض خود را ظرف مدت سه روز به هیات نظارت استانی یا شورای نگهبان اعلام کنند.

فرماندار اراک در پاسخ به این سوال که برخی افراد از قول شما اسامی چهار نفر رد صلاحیت شده را منتشرکرده اند گفت: انتشار اسامی افراد رد صلاحیت شده کذب محض و بی تقوایی سیاسی است و با نص صریح قانون مغایرت دارد چرا که فرماندار از نظر قانونی تنها می توانند به اعلام اعداد و ارقام بسنده کند و ذکر نام افراد تخلف محسوب می شود.

دکتر بختیاری افراد را به رعایت موازین اسلامی و احترام به حرمت انسان ها دعوت کرد و گفت: افراد رد صلاحیت شده در مدت مقرر می توانند اعتراض نمایند و احتمال اینکه بار دیگر به عرصه انتخابات بازگردند وجود دارد لذا انتشار اسامی بی پایه و اساس است و بهتر است حرمت انسان ها را نگه داشت.

کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسامی آنها در بین لیست منتشر شده از سوی کسانی دیده می شود که منافع خود را دربی تقوایی سیاسی دنبال می کنند این حق را دارند با پیگیری از طریق مراجع قانونی حرکت در مسیر قانون را به بعضی از دوستان گوشزد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار