همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاهی از توانمندیهای جامعه معلولان شهرستان نهاوند به همراه جشن انقلاب با حضور جمعی از معلولان و خانواده های آنان در اداره بهزیستی برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 02 February 2016
 همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاهی از توانمندیهای جامعه معلولان شهرستان نهاوند به همراه جشن انقلاب با حضور جمعی از معلولان و خانواده های آنان در اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،فرماندار نهاوند در جشن توانجویان گفت: در سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی سراسر کشور و از همه اقشار شادمان و با نشاط هستند.

کریم حمیدوند افزود: معلولان یکی از اقشار جامعه هستند که در همه عرصه ها حضور دارند و توانمندیهای خود را به اثبات رسانده اند و حتی می توان گفت در برخی موارد از سایر افراد پیشرو تر بوده اند .

وی کرامت به انسانها را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد و گفت: یکی از ویژگیهای این انقلاب استقلال و آزادی و تاکید بر رهایی انسان از یوغ و بندگی زورگویان و مستکبران بود که این مساله به ملت ما کرامت و عزت بخشید .

وی انقلاب اسلامی را انقلاب همه مردم ایران ذکر کرد و افزود: مردم با وحدت و همدلی انقلاب را به وجود آوردند و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب پابرهنگان و مستضعفان کشور است و همه در بوجود آمدن آن نقش داشتند لذا امروز در برپایی جشنهای آن نیز همه دخالت دارند .

وی انقلاب اسلامی را منشا خدمت به اقشار مختلف ذکر کرد و افزود: همه اقدامات و خدماتی که در سطح جامعه انجام می گیرد به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و جامعه معلولان نیز از زمره این خدمات خارج نمی باشد .

در این مراسم آیت صالح سرپرست اداره بهزیستی نهاوند نیز گفت: بدست آمدن انقلاب حاصل جانفشانیهای همه اقشاری است که با عزمی راسخ برای رسیدن به استقلال و آزادی به میدان آمدند و شهدای گرانقدری را تقدیم کردند که این موضوع مسئولیت ما را سنگین می کند .

وی افزود: ممکن است برخی از افراد در دوران زندگی خود دچار آسیبهای جسمی باشند اما این آسیبها نباید مانع آنان در زندگی اجتماعی باشد و خوشبختانه می بینیم که عزیزان معلول توانسته اند این مساله را ثابت نمایند و کارهایی را انجام دهند که گاهی اوقات افراد سالم هم نتوانند آنرا انجام دهند.

وی افزود: امروز که ما در سایه انقلاب اسلامی توانسته ایم به موفقیتهای خیره کننده ای به ویژه در دانش هسته ای دست یابیم بر همه مردم و مسئولان لازم است با وحدت که رمز پیروزی انقلاب بود انقلاب را یاری داده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

در این مراسم معلولان با اجرای سرودهای شاد و همچنین میان پرده شور و نشاط خود را در سالگرد پیروزی انقلاب نشان دادند

همچنین در نمایشگاه توانمندیهای معلولان نهاوند که از سوی جامعه معلولان ترتیب داده شده بود انواع لوازم دستی و کارهای فنی ، نقاشی ، قالی بافی و دیگر مهارتهای معلولین به نمایش گذاشته شده بود.

در حال حاضر در نهاوند نزدیک به پنج هزار نفر معلول جسمی حرکتی و یا ذهنی وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار