نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای، منافع خود را در کنار آمدن با ایران و نه رژیم صهیونیستی و عربستان دید، ولی نباید فراموش کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست و این امر را بارها نشان داده و سیاستش به گونه‌ای است که هر جا منافعش باشد به آن سمت می‌رود بنابراین آمریکا همچنان دشمن ماست.
کد خبر: ۱۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 17 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضاء ستاد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی‌ماه 65 سنندج، به عزت و عظمت شهدا در پیشگاه خداوند متعال اشاره و اظهار کرد: این شهدا هستند که توانسته‌اند با جانفشانی، راه درست و صحیح اسلام و عزتمندی را به ما نشان دهند.

وی با اشاره به مقام شهدا در اسلام گفت: ویژگی اسلام در این است که انسان‌ها را به گونه‌ای بار می‌آورد که برای شهادت آماده بوده و همواره در آرزوی رسیدن به این مقام ارزشمند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شهدا را انسان‌های صالحی دانست که در جهت اصلاح جامعه گام برداشتند و خاطر نشان کرد: این شهدا هستند که می‌توانند انسان‌ها را از ظلمت و سیاهی دور کرده و آنها را نجات داده و به راه خدا ببرند.

وی گفت: راه شهدا، راه عزت است و آنان از ارزش والایی برخوردار هستند و همانطور که حضرت علی(ع) آن زمان که در محراب با تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های طول عمر شریف‌شان به شهادت رسیدند فرمودند سوگند به خدای کعبه رستگار شدم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان این که شهدا شافع انسان‌ها در روز قیامت هستند افزود: جایگاه شهدا و مقام شهادت در پیشگاه خداوند تا جایی است که آنها را به عنوان یکی از شفاعت کنندگان انسان در روز قیامت قرار داده است.

وی به جنایات صدام در جنگ اشاره و تصریح کرد: خون شهدا همواره در حال جوشش بوده و زنده است بنابراین در جامعه تاثیرگذار هستند و ظالمان را از بین می برند همانطور که از بین رفتن صدام نتیجه خون شهدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: آل سعود نیز با اعدام شیخ نمر که تنها جرمش دفاع از اسلام و اعتراض به جنایات آنان نسبت به اسلام بود سرنوشتی همانند صدام پیدا می‌کنند همانطور که در حال حاضر مشاهده می‌شود آنان در منطقه در حال از دست دادن، ثروت و اقتدار خود هستند و دشمن برای کشورشان خواب فروپاشی و چند قسمتی شدن را دیده است.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای، منافع خود را در کنار آمدن با ایران و نه رژیم صهیونیستی و عربستان دید، ولی نباید فراموش کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست و این امر را بارها نشان داده و سیاستش به گونه‌ای است که هر جا منافعش باشد به آن سمت می‌رود بنابراین آمریکا همچنان دشمن ماست.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران در چند سال اخیر بسیار ظالمانه بود و با هدف فلج شدن کشور از سوی آنان به کار گرفته شد اما این تحریم‌ها نه تنها کشور را متلاشی نکرد بلکه سبب خودکفایی و استقلال در بسیاری از زمینه‌ها از جمله صنایع دفاعی و موشکی شد.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای، ایران توانست حق خود را که غنی سازی اورانیوم است بگیرد و این تکنولوژی را به طور صلح آمیز به کار ببرد در صورتی که کشورهای دیگر که ضعیف بودند نتوانستند به این حق خود برسند بنابراین این امر، نشانه اقتدار و عظمت کشور ماست که به برکت خون شهدا به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ساخت بمب اتمی از نظر فقهی و شرعی جایز نیست و ایران هیچ وقت چنین قصدی نداشته است.

وی با اشاره به تدبیر و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اوایل انقلاب اسلامی، ایران قدرت اقتصادی و پیشرفت نظامی چندانی نداشت اما هوشمندی و درایت رهبری و برکت خون شهدا مانع از آسیب رسیدن به ایران اسلامی و چندپاره شدن کشور شد در صورتی که برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه شب بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده و در حال فروپاشی هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به شهدای 28 دی سنندج در سال 65 اشاره کرد و گفت: در این روز شهر سنندج هدف بمباران دشمن قرار گرفت و نزدیک به 10 هزار نفر در یک روز آسیب دیدند که حوادث این چنینی باید زنده نگه داشته شود تا همواره جنایتکاری‌های دشمن یادآوری شده و درس برای جوانان شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه حماسی و جهادی تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه اسلامی ماست و با روحیه جهادی، حماسی، شهادت و ایثارگری است که می‌توان به پیشرفت دست یافته و مانع از نفوذ دشمن در کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار