مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: واگذاری عرصه و اعیان سراب گیان نهاوند به شهرداری و یا هر بخش خصوصی دیگر ممنوع است چرا که گیان به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی در کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۱۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 10 January 2016

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: واگذاری عرصه و اعیان سراب گیان نهاوند به شهرداری و یا هر بخش خصوصی دیگر ممنوع است چرا که گیان به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی در کشور ثبت شده است.

به گزارش تسنیم ، محمدرضا همتی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: عرصه سراب گیان نهاوند 700 هکتار است که به دلیل استقرار گونه گیاهی بلوط، نمونه جنگلی نادر در کشور به شمار میرود.

وی افزود: گیان به عنوان جنگل طبیعی و ذخیره‌گاه جنگلی بلوط ثبت شده است و منطقه جنگلی حفاظت‌ شده است و باید حفظ شود بر این اساس واگذاری عرصه و اعیان گیان ممنوع است و محدودیت قانونی دارد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: شهرداری به دنبال ایجاد کمپ گردشگری در گیان نهاوند است و تولیت سراب گیان را درخواست داده است که در این راستا واگذاری به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: شهرداری برای مدیریت سراب گیان باید طرح و برنامه عملیاتی خود را ارائه و در صورت تصویب می‌تواند در عرصه و اعیانی که پوشش گیاهی وجود ندارد اقدام به استقرار سازه و زیرساخت کند.

همتی با بیان اینکه شهرداری گیان در حال حاضر نیز از مسافران عوارض ورودی دریافت می‌کند، عنوان کرد: در طرح مدیریت گیان باید محل استقرار آلاچیق، محوطه‌سازی و پارکینگ دیده شود تا در صورت تصویب عملیاتی شود.

وی از تصویب ایجاد پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان در ملایر و پارک جنگلی در همدان خبر داد و اظهار داشت: سرمایه‌گذار سراب گاماسیاب انتظار دارند که نیمی از عرصه را به فروش برساند و از محل درآمد به ساماندهی و ساخت و ساز در نیمی دیگر از عرصه شود در این راستا با طرح این سرمایه‌گذار مخالفت شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه حفظ عرصه سراب‌های استان در اولویت قرار دارند، افزود: در طرح‌های گردشگری باید جنگل موجود حفظ شود و تأسیسات مورد نیاز نیز در صورت تصویب عملیاتی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار