کد خبر: ۱۶۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 09 January 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم ساماندهی دست‌فروشان تاکید کرد و گفت: دستفروشان با سد معبر در خیابان‌ها موجبات نارضایتی کسبه و شهروندان می‌شوند که ساماندهی این قشر جهت پویایی شهر و تقویت بنیه اقتصادی ضرروی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج،‌ میرابراهیم صدیق اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای کلانشهر کرج و مهاجر پذیر بودن این شهر همواره درگیر مسئله اشتغال بوده و شغل‌های کاذب همچون دستفروشی رونق زیادی در این شهر دارد که معضلات و مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رونق بازار دستفروشان در معابر و خیابان‌ها جهت خریدهای نوروزی، ساماندهی این قشر جهت کاهش معضلات اجتماعی و شهری را ضروری دانست و گفت: مدیریت شهری باید تمهیدات ویژه‌ای در این امر اتخاذ کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیران شهری هم بارها با مطرح کردن این موضوع در صحن علنی شورا سعی بر حل این معضل داشته‌اند اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

صدیق با اشاره به امرار معاش بعضی از افراد از طریق دستفروشی عنوان کرد: تعدادی از افراد که اقدام به دستفروشی می‌کنند از روی نیاز مالی به این کار می‌پردازند و بیکار هستند بنابراین باید فکری اساسی برای این موضوع کرد و به ساماندهی آنها پرداخت و مکان مخصوصی برای آنها در نظر گرفت تا بدون دغدغه و با خیالی آسوده به کسب درآمد بپردازند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان به نفع مردم و مدیریت شهری است، تصریح کرد: حضور دستفروشان در خیابان‌ها در زمان پیک ترافیک بر این معضل دامن می‌زند و مشکلات ترافیکی را دو چندان می‌کند و با توجه به اینکه این قشر از افراد جهت امرار معاش اقدام به دستفروشی می‌کنند باید به گونه‌ای ساماندهی شوند که بتوانند به کسب درآمد بپردازند.

صدیق در نظر گرفتن مکانی مناسب برای فعالیت دستفروشان در قالب روز بازار، شب بازار که باعث در آمدزایی دستفروشان می‌شود را خواستار شد و گفت: این کار به پویایی و رونق و تقویت بنیه اقتصادی شهر کمک می‌کند و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار