همواره با فرارسیدن فصل سرما رعایت اصول مصرف بهینه حامل های انرژی به ویژه گاز توسط مشترکان خانگی و اداری یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان امر است.
کد خبر: ۱۵۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 03 January 2016
به گزارش سایت تابناک ایلام، هرچند مسئولان نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از قطعی یا افت فشار گاز را برای مشترکان خانگی و اداری به کار می گیرند، اما همکاری و همراهی مشترکان در پایداری گاز تاثیر بسزایی دارد.
حال که در فصل زمستان هستیم و این فصل به طبع کاهش محسوس دما و سردی هوا را در پی دارد، مشترکان پرمصرف اداری و خانگی با رعایت اصول مصرف بهینه بایستی نسبت به استفاده  از گاز اهتمام ویزه ای داشته باشند.
و پاییز و زمستان امسال نیز با عنایت پروردگار استان ایلام تاکنون شاهد بارش های متناوب باران و برف بوده و در روزهای اخیر نیز در پی بارش باران و برف در اواخر هفته جاری مردم استان شاهد کاهش دمای هوا هستند.
در نتیجه ورود این سامانه سردسیری به استان، مشترکان گاز طبیعی نیز اقدام به افزایش مصرف گاز کرده اند و همین امر موجب کاهش تدریجی پایداری گاز در شبکه انتقال گاز می شود.
در همین راستا ستاد مدیریت بحران ایلام با صدور اطلاعیه ای نسبت به کاهش شدید دما، افت فشار و قطع مشترکان گاز در این استان هشدار داد.
در این اطلاعیه خطاب به دستگاه های اجرایی استان آمده است: با توجه به کاهش شدید دما و افزایش مصرف گاز جهت جلوگیری از قطع گاز مشترکان استان ایلام ضرورت دارد از امروز (یکشنبه) و در پایان وقت اداری سیستم های گرمایشی گازسوز خود را خاموش یا به سیستم هوشمند مجهز کنند.
ستاد مدیریت بحران هدف از این اقدام را فراهم شدن شرایط برای استفاده دیگر مشترکان و جلوگیری از قطع گاز با توجه به شرایط جوی و کاهش محسوس دمای هوا اعلام کرده است.
دمای هوای مناطق مختلف استان ایلام در پی بارش های روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در دو روز ابتدایی هفته جاری بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بطوریکه دمای هوای شهر ایلام شب گذشته به شش درجه زیر صفر رسید.
استان ایلام از ابتدای فصل بارش در اول مهر تاکنون شاهد بارندگی های بسیار خوبی بوده که نوید بخش پایان بیش از یک دهه خشکسالی در استان است.
از ابتدای فصل بارش تاکنون در مرکز استان 594 میلی متر باران بارید که در مقایسه با پارسال 217 و در مقایسه با میانگین بلند مدت 254 درصد افزایش را نشان می دهد.
اهتمام و توجه در مصرف بهینه و اصولی گاز توسط مشترکان موجب پایداری گاز در شبکه انتقال و برخورداری عموم مشترکان از این نعمت خواهد بود./ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار