شهردار اصفهان مطرح کرد
تابناک: شهردار اصفهان گفت: درصد بسیار پایینی از مصوبه ۹ ماده‌ای که استاندار و نمایندگان اصفهان تدوین کرده‌اند انجام‌شده و هنوز مدیریت یکپارچه بر رودخانه زاینده‌رود فراهم نشده و برداشت‌ها همچنان غیر کارشناسی است.
کد خبر: ۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 20 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به اینکه وقتی صحبت از زاینده‌رود می‌شود دلم می‌گیرد گفت: رودخانه‌ای که 4 هزار سال زنده و جاری بوده اکنون به این وضعیت دچار شده است.

سقائیان نژاد افزود: قبول دارم که جمعیت افزایش‌یافته و بارگذاری‌ها در کنار رودخانه بالا رفته است، اما از یک مسئله نمی‌توانم بگذرم و این است که می‌توانیم مدیریت بهتری در این خصوص کنیم.

وی تصریح کرد: ظرف 3 ماه گذشته شهرداری اصفهان به‌دوراز جاروجنجال 30 نفر از متخصصان بزرگ دنیا در بخش آب به‌علاوه 40 متخصص داخل کشور دعوت کرد تا مشکلات زاینده‌رود موردبررسی قرار گیرد.

شهردار اصفهان بابیان اینکه در نظر داریم مسئله آب را به‌صورت علمی حل کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون سایتی نیز راه‌اندازی شده است و مشکلات در این سایت مطرح تا نسخه‌های علمی برای رفع آن از سوی متخصصان تدوین شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه دریچه‌های سد مجدد بسته‌شده است، اظهار کرد: نگرانی‌ها در خصوص زاینده‌رود را درک می‌کنم چراکه تأمین آب شرب بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اجرای طرح بهشت‌آباد برای تأمین منابع آب فلات مرکزی شامل شهرهای چهارمحال و بختیاری، کرمان، اصفهان و حتی یزد بسیار اهمیت دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید بادید باز به مسئله آب بنگریم، گفت: درصد بسیار پایینی از مصوبه 9 ماده‌ای که استاندار و نمایندگان اصفهان تدوین کرده‌اند انجام‌شده و هنوز مدیریت یکپارچه بر رودخانه زاینده‌رود فراهم نشده و برداشت‌ها همچنان غیر کارشناسی است.

سقائیان‌نژاد افزود: امیدواریم حرکت‌های استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس به نتیجه برسد و طبق قول‌هایی که رییس‌جمهور در سفر به اصفهان مطرح کردند شاهد جاری شدن زاینده‌رود باشیم.

وی بابیان اینکه زاینده‌رود نباید به یک رودخانه فصلی تبدیل شود، تصریح کرد: تمدن اصفهان، تمدن ایران‌زمین است و رودخانه زاینده‌رود هویت اصفهان است.

سقائیان‌نژاد اظهار امیدواری کرد: دولت به قولش عمل کند و پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود تحقق یابد.

وی به اهمیت توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری باید مباحث سخت‌افزاری و مباحث نرم‌افزاری را به‌صورت توأم دنبال کنیم.

شهردار اصفهان گفت که اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد ولی در زمینهٔ جذب گردشگر ضعف‌هایی داریم که باید برطرف شود.

سقائیان‌نژاد به اهمیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری در جذب گردشگر نظیر حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: در کنار زیرساخت‌های سخت‌افزاری باید زیرساخت‌های نرم‌افزاری نظیر وجود مترجم هم‌زمان نیز باید تأمین شود.

وی به ظرفیت‌های اصفهان درزمینهٔ زیرساخت‌های نرم‌افزاری اشاره کرد و افزود: در اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس 150 نفر مترجم هم‌زمان در اختیار داشتیم که باید وجود این زیرساخت‌های نرم‌افزاری درشهرنهادینه شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: اگر نتوانیم برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

به گفته وی اصفهان از ظرفیت مناسبی در حوزه سخت‌افزاری برخوردار‌ است و باید در حوزه نرم‌افزاری تلاش شود.

سقائیان‌نژاد بر ضرورت مدیریت واحد در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش می‌کند و تعامل خوبی میان شهرداری و میراث فرهنگی برقرار است.

شهردار اصفهان بیان کرد: اگرچه وظیفه اصلی در حوزه گردشگری بر عهده میراث فرهنگی است، اما شهرداری برای کمک به توسعه گردشگری اعلام آمادگی می‌کند.

وی به ظرفیت‌های اصفهان برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: 20 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان وجود دارد و آثار تاریخی اصفهان که به ثبت ملی رسیده و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی در کنار هم از ظرفیت‌های اصفهان برای جذب گردشگر است.

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: اگرچه باید برای جذب گردشگر باید تلاش کرد اما باید توجه داشت که نباید به هر قیمت جذب گردشگر کرد.

به گفته وی با حضور توریست‌ها نباید هویت ما از دست برود و فرهنگ اصیل ما نباید تحت‌الشعاع جذب گردشگر قرار بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار