زمین 3.5 هکتاری، که در بهترین نقطه بابل قرار دارد و متعلق به شهرداری این شهر است، قرار شده به ثمن بخس یا همان بهای اندک به جریانی فروخته شود، که تفاضل قیمت اصلی با قیمت مورد توافق، ده‌ها میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 12 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس اخبار دریافتی، که خدا کند شایعه و کذب باشد، تنها زمین فوتبال بابل که از سال‌ها قبل از انقلاب باقی مانده و هر چندوقت یک‌بار با احداث واحدی غیرورزشی و یا ... از وسعت آن کاسته شده است، قرار است به یک بنگاه اقتصادی با مسئولیت فردی که دارای هیئت مذهبی است و با گذاردن برنامه‌های عزاداری و دعوت از مداحان مشهور و هزینه کردن سخاوتمندانه در این ارتباط برای خود وجاهت دینی و اجتماعی به‌وجود آورده، فروخته شود.

نکته برجسته در این ارتباط، رضایت شورای اسلامی شهر و شهرداری به این معامله یک‌طرفه است که سود سرشار آن به جیب یک فرد می‌رود و شاید در این میان سیبیل بعضی‌ها هم چرب شود.

گفته می‌شود سعی شده تا همه مراحل قانونی این معامله پرسود برای مشتری، طی شود و سیر حرکت آن به لحاظ شکلی کاملاً قانونی باشد، تا کسی آن را زیر سوال نبرد و مانند بعضی از واگذاری‌ها که اگر کسی وارد قیمت و مسائل ریز و جزیی آن نشود نمی‌تواند متوجه عمق فاجعه شود، این معامله هم در کمال آرامش و با رعایت موازین شکلی، حفظ ظاهر کند.

واقعاً خدا کند که درست نباشد؛ چرا که می‌گویند آن جریان پرتلاش برای انجام این معامله، چون می‌داند شهردار جدید بابل با فساد و رانت و قوم و خویش‌بازی به صورت جدی مبارزه می‌کند و قطعاً با این معامله هم به صورت اساسی مخالفت خواهد کرد، در حال رایزنی برای تعویق صدور حکم شهردار تا پایان این معامله است، بدین جهت به اقدامات خود سرعت بیشتری داده است.

توجیه فروش این زمین در نقطه پرقیمت بابل، قرار گرفتن زمین در نقطه پر تردد و پرغبار و آلوده و لزوم خرید زمین ورزشی در خارج از شهر است و شاید برای اثبات نظر خود از برخی دستگاه‌های مربوطه نیز پاسخ استعلام مورد نظر خود را گرفته باشند. 

باز هم آرزو می‌کنیم که همه این موارد صحیح نباشد و اینکه گفته می‌شود شهرداری بابل برای تامین درآمدهای مورد نیاز خود قصد فروش این زمین و اخذ چند میلیارد تومان برای عوارض احداث پاساژ تجاری در آن را دارد، هم دروغ باشد.

در هر صورت، مسئولان اجرایی و قضایی و دستگاه‌های نظارتی مازندران بهوش باشند تا در داد و ستدهای پشت پرده، حقوق مردم تضییع نشود و اولین برخورد در این زمینه، قطعاً برخورد با رسانه اعلام‌کننده این شایعه نیست.

واقعاً اگر این خبر صحیح نیست، که شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی موجب رفع شائبه و دغدغه مردم خوب بابل می‌شود و اگر خدای ناکرده خبر صحیح است، که مراقبت شود ضمن جلوگیری از این اقدام، با مسببان آن برخورد شایسته صورت پذیرد.
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار