بیماری آنفلوانزا در استان فارس 3نفر را به کام مرگ کشاند.
کد خبر: ۱۴۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰ 10 December 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر حسین فرامرزی مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موج نگرانی های مردمی در برابر بیماری آنفلوانزا که عده ای از هموطنانمان را در برخی استان های کشور درگیر کرده است، گفت: بهتر است افراد در صورت داشتن علایمی مانند تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، ضعف و بی حالی شدید، بی درنگ به پزشکان خانواده خود مراجعه کنند که در صورت وجود تنگی نفس، فشار در قفسه سینه و هر گونه ناراحتی تنفسی، لزوم مراجعه به پزشک جدی تر است.

وی تعداد افراد بستری شده مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس را 42 نفر ذکر کرد و عنوان کرد : از این تعداد بیمار 36 نفر در شیراز و 16 در شهرستان های استان فارس بستری هستند .

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: 14 مورد آزمایش از این افراد برای نوعh1n1مثبت اعلام شده است .

این مقام آگاه در زمینه بیماری های واگیر در استان فارس تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری آنفلوانزا در استان فارس را 3 نفر اعلام کرد و افزود: 2 نفر از این افراد بر اثر نوع h1n1فوت شده اند .
وی افزود: این افراد با تشخیص پزشک بستری می شوند و ضمن دریافت خدمات درمانی لازم، نمونه گیری و آزمایش انجام می شود.

این مقام مسوول در بیماری های واگیر استان فارس، ادامه داد: بهتر است افراد در صورت داشتن نشانه های بیماری، فعالیت های اجتماعی خود را محدود کنند، استراحت و تغذیه مناسب داشته باشند، از ماسک استفاده کنند، از دست دادن و روبوسی با اطرافیان هم پرهیز داشته باشند.
دکتر فرامرزی بار دیگر بر موضوع شست و شوی دست ها با آب و صابون به طور مرتب در روز تاکید کرد و گفت: به ویژه افرادی که به مکان های عمومی رفت آمد دارند و دانش آموزان و کودکان باید این امر را جدی تر بگیرند.

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مادران باردار، کودکان، مبتلایان به دیابت و بیماری قلبی عروقی، بیماری های تنفسی مانند آسم، سالمندان و کسانی که مورد درمان با داروهایی مانند "کورتون" هستند را از حمله افرادی دانست که باید در خصوص سلامت خود بیش از دیگران مراقب باشند.

دکتر فرامرزی با تاکید بر اینکه هر ساله موارد ابتلا به آنفلوانزا با شروع فصل سرما، گزارش می شود اظهار داشت : اما امسال حساسیت این موضوع بیش از گذشته است که توصیه می شود همه مردم با رعایت بهداشت فردی، از شیوع آن در کشور پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: در این برنامه به افراد نیازمند به خدمات درمانی، رسیدگی های کامل صورت گرفته و با هماهنگی های انجام شده، به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های این افراد هم اطلاع رسانی شده تا روند مراقبت از آنها در شهرها پیگیری شود.
برچسب ها: آنفولانزا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
به اون مقام مسول تو بیماری های واگیردار بگین که همه مردم حقوق بگیر نیستند که استراحت وغذای خوب و... ""عده ای اگه کار نکنند شب نون ندارند بخورند یا قسطا شون رو بدهند
""عده ای هم مجبورند , مثل پرستارها , سربازا, بی پارتی ها ....
چون بهشون اگه دم مرگ هم باشند مرخصی نمی دهند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار