کد خبر: ۱۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 08 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: «انقلاب اسلامی ایران ویژگی هایی دارد که در مجموع، آن را در میان همه انقلابات جهان بی نظیر و بی رقیب ساخته است؛ یکی از آن ویژگی ها، سهیم بودن بانوان در عرصه های سیاسی است».

جامعه برای باروری و پویایی نیازمند نیروی عظیم زنان است و زنان نیز باید همانند مردان نقش عظیمی در سازندگی کشور داشته باشند.

از اینرو با توجه به پیش روی داشتن انتخابات مجلس دهم بانوان فعال سیاسی گیلان نیز بر آن شدند تا با حمایت گیلانیان فرهیخته و فرهنگ مدار عزم خود را برای شرکت در این ماراتن بزرگ جزم کرده و همانند مردان در صحنه انتخابات حضور پیدا نموده و بار دیگر با توجه به داشتن دو قدرت بالقوه در خود یعنی تحمل و تحول بتوانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

در ادامه به معرفی چند تن از بانوان گیلانی که عزم خود را برای ورود به عرصه انتخبات مجلس دهم شورای اسلامی جزم کرده اند می پردازیم:

z7k4kcjw8y9r0b16umlz

سهیلا حاجتی مدارایی: متولد ۱۳۳۰ دبیرکل حزب مشارکت‌های مردمی گیلان و عضو هیأت رییسه شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح‌طلبان استان گیلان.

مدارایی در انتخابات پنجمين دوره مجلس شوراي اسلامي، كانديداي نمايندگي از شهرستان رشت بود اما به سبب تفاوت اندك در تعداد آرا با نماينده سوم شهرستان رشت به مجلس شوراي اسلامي راه نيافت.

در سال ۷۸ مجدداً در انتخابات مجلس ششم شركت نموده و باز متأسفانه با توجه به فعاليتهاي زيادي كه در سال ۷۶ در انتخابات رياست جمهوري در جبهه اصلاحات داشتند، مورد بي‌مهري دوستان اصلاحات قرار گرفتند؛ فلذا در ليست ائتلاف اسمشان نيامد و بصورت مستقل در انتخابات شركت نموده و با وجود اينكه رأي قابل توجهي هم آوردند اما انتخاب نشدند.

دکتر-تحریری-نیک-صفت-بیو-گرافی

هاجر تحریری نیک صفت: متولد ۱۳۴۳ نماینده اصولگرای رشت و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی .

عضو شورای تحقیقات استان گیلان، عضو کمیته تخصصی شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان گیلان ، دارای دکترای تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و تحصیلات حوزوی در حد مقدماتی

نیک صفت از جمله بانوانی می باشد که سودای مجلس دهم را در سر می پروراند و نام او به عنوان کاندیدای احتمالی مجلس بر زبان ها جاریست.

139302111100488842653623

فرانک پیشگر: متولد ۱۳۵۸ وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته عمران و دانشجوی دکترا و مدرس دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین عضو شورای شهر رشت .

نام او تا پیش از انتخابات شورا در محافل سیاسی نام آشنایی نبود ولی اخیرا زمزمه هایی مبنی بر حضور او در انتخابات مجلس دهم  در حوزه فومن و شفت به گوش می رسد.

458775_944

مژگان نوری: متولد ۱۳۸۲ فارغ التحصیل رشته حسابداری و شهردار سابق املش که کاندیدای سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود.

وی همچنین ازکاندیداهای دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است که در هر دوره با ناکامی خود برای ورود روبرو شد.

اخیرا برخی از پوسترهای تبلیغاتی وی پس از پایان رقابت های انتخاباتی در سطح شهر ستان املش توزیع می گردد و شنیده ها حکایت از آن دارد که وی در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رودسر و املش کاندیدا خواهد شد. / گیلنا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار