کد خبر: ۱۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 14 March 2015
رئیس کمیته شن و ماسه انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار احیا معاونت معدنی در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهرداد سرمستی امروز در جلسه کمیته معدن انجمن معدن خانه صنعت مازندران اظهار داشت: در تولید شن و ماسه معدن کاران ما با چالش‌ها زیادی روبرو بوده که این کمیته وظیفه رفع این چالش‌ها و معضلات موجود در سر راه معدن‌کاران را به عهده دارد.
وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش معدن‌کاران استان، نبود معاونت معدنی در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران است.
سرمستی گفت: دستور ابقا معاونت معدنی از سوی معاونت وزیر گرفته شده و با توجه به ضرورت وجود معاونت در سازمان استان که از ضروریات برای توسعه معدنی در مازندران بوده، خواستار ابقا معاونت از سوی ریاست سازمان استان هستیم.
وی، واگذاری عرصه مناسب از سوی منابع طبیعی را یکی دیگر از چالش‌های سر راه تولید شن و ماسه دانست و تصریح کرد: قوانین حاکم و به ارث رسیده واگذاری را مشکل کرده که با ابقا مدیریت جدید در زمینه رفع واگذاری قدم‌های خوبی برداشته شده است.
این مسئول معدنی مازندران گفت: در گذشته به دلیل واگذاری عرصه مناسب، معدن‌کاران نتوانستند با رعایت اصول فنی اقدام به برداشت کنند و مشکلات زیادی از جمله مواجهه با رانش که این رانش‌ها می‌توانست خطرات جانی و مالی زیادی را در بر داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه کمیته شن و ماسه  خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره مشکل معادن کوهی، تصریح کرد: به دلیل برداشت‌های غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها و زمین‌های کشاوزی، معدن کوهی با عدم فروش مصالح تولیدی روبرو هستند.
سرمستی درباره واگذاری قیمت شن و ماسه، بیان داشت:  با وصف اینکه تعیین نرخ شن و ماسه به انجمن معدن واگذار شده، اما به دلیل فشار ادارات بها قیمت شن و ماسه به قیمت واقعی نرسیده است و این معضل چندیدن چالش را به وجود آورده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار