معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سند توسعه جامعه روستایی و عشایری استان اردبیل به صورت کیفی و با رویکرد ارتقاء شاخص‌های توسعه‌یافتگی این مناطق تهیه و تدوین می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰ 29 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی آذرنژاد عصر امروز در دومین جلسه ستاد توسعه‌ای جامعه روستایی و عشایری اردبیل اظهار کرد: ما به دور از شعارزدگی و ارائه گزارش‌های کمی بی‌محتوا، سعی می‌کنیم در این جلسات با حضور اعضا راهکارهای واقع‌بینانه، درست و عمل‌گرایانه توسعه مناطق روستایی و عشایری را مورد رصد قرار دهیم تا هم شاخص‌های کمی و کم کیفی برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته و زمینه ارتقا آنها فراهم آید.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه روستایی و عشایری موظف هستند برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خود را در یک جمع‌بندی مشخص خلاصه‌نویسی کرده و گزارش واقع‌بینانه‌ای را از راهکارها و پیشنهادات توسعه‌ای ارائه دهند، تصریح کرد: تاکنون بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب کارهای خوبی در توسعه روستاها انجام شده و ما با شناخت وضعیت موجود می‌خواهیم در برنامه ششم توسعه به اهداف کیفی ترقی جامعه روستایی و عشایری توجه کنیم که در این زمینه باید برنامه و افق حرکتی و اجرایی روشن باشد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ امور عشایری تلاش می‌کند تا اسکان 50 درصد جامعه عشایری را به عنوان یک هدف‌گذاری مشخص مورد توجه قرار دهد و یا آموزش و پرورش عشایری سعی در ارتقا پوشش تحصیلی دانش‌آموزان جامعه عشایری دارد تا محصلی از تحصیل باز نماند.

آذرنژاد افزود: ما در همه این حوزه‌ها می‌توانیم بر اساس یک شاخص کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌ریز‌ی‌ها را درست، دقیق و منسجم مورد توجه قرار دهیم تا حرکت رو به جلو با شاخصه‌ها و برجستگی‌های خاص اتفاق بیفتد.

وی استخراج شاخص‌های مهم و اساسی را در این توسعه‌یافتگی به همراه دیدگاه مناسب در تهیه و تدوین سند توسعه روستایی و عشایری یادآور شد و بیان کرد: بخشی از این اقدامات با تأمین اعتبارات ملی و استانی و بخشی نیز با همکاری بین‌ بخشی دستگاه‌ها می‌تواند قابلیت اجرایی پیدا کند.

آذرنژاد رویکرد دولت تدبیر و امید را رویکرد توجه به توسعه‌یافتگی جامعه روستایی و عشایری با اهداف جلوگیری از مهاجرت، افزایش جمعیت روستاها، کمک به توانمندی تولید و ارتقا شاخص‌های ایجاد شغل پایدار برای بیکاران روستا و جامعه عشایری را به همراه توسعه پوشش بیمه‌ای مد نظر و مورد توجه قرار داده است.

در این جلسه مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف به ارائه برنامه‌های خود در تدوین سندی جامع برای توسعه جامعه روستایی اشاره کرده و از همکاری دهیاری‌ها در جمع‌آوری و دفع پسماندها، نگهداری از تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی،‌ حفاظت از منابع طبیعی، توسعه پوشش بیمه‌ای، فراگیر شدن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، خدمات‌رسانی به گروه‌های مختلف، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توانمندسازی زنان روستایی، راه‌اندازی تعاونی‌های کارآفرینی را به همراه برنامه‌های بهداشتی، درمانی نظیر فعال نگه داشتن بیش از 509 خانه بهداشت با 800 بهورز و ارائه تسهیلات زایمان طبیعی را به همراه افزایش پوشش بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های روستاییان مورد توجه قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار