رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت : دفتر تجاری ( سرای تجار) اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی این استان در استان آستاراخان روسیه دایر شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 25 November 2015
عبداله مهاجر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد : دفتر تجاری این استان براساس تفاهمنامه دو جانبه بین استان های مازندران و آستاراخان برای تسهیل و تسریع در روابط تجاری دو جانبه ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق بازرگانی مازندران در آستاراخان، اطلاعات کامل تجاری و شناخت بازار و نیازمندی این استان روسیه را در اختیار تجار ما قرار خواهد داد.
وی افرود : با وجود سابقه طولانی برقراری ارتباط تجاری دو جانبه بین استان های مازندران و آستاراخان، دفتر تجاری ما در این استان وجود نداشته و فعالیت ها نیز به صورت انفرادی و یا با مشاوره اتاق در داخل استان انجام می شد .
به گفته وی دفتر تجاری مازندران بزودی به صورت رسمی با حضور مسوولان عالی رتبه دو استان در آستاراخانه افتتاح می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت : طبق توافق دو جانبه دفتر تجاری آستاراخان روسیه نیز در شهر ساری مرکز مازندران راه اندازی می شود.
روابط تجاری موفق دو استان مازندران و آستاراخان روسیه باعث برقراری ارتباط سیاسی دو استان نیز شد به طوری که سال گذشته استاندار مازندران در راس هیاتی به این استان روسیه سفر کرد و متقابلا استاندار آستاراخان نیز به شهر ساری مرکز مازندران آمد.
منطقه آستاراخان در منتهی الیه شرقی بخش اروپایی بامساحت سرزمینی بالغ بر 44 هزار کیلومتر مربع است به طوری که 298 کیلومتر مرز ساحلی(دریایی) دارد . این منطقه مرز مشترک زمینی با قزاقستان و مرزهای آبی مشترک با کشورهای آذربایجان، ترکمنستان،وجمهوری اسلامی ایران دارد
استان مازندران در هفت ماهه سالجاری 270 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که بخشی از این صادرات به آستاراخان بود.
همچنین طبق آمار میزان مبادلات تجاری ایران- روسیه در سال 2015 حدود 542 میلیون دلار بود که نسبت به سال 2014 حدود 50 درصد مبادلات دو کشور کاهش داشت.
در نیمه نخست سالجاری میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه 362 میلیون دلار اعلام شد که سهم صادرات ایران به این کشور 82 میلیون دلار و واردات نیز 280 میلیون دلار بود.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار