معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در تدوین طرح های کلان باید به زنان و حوزه خانواده توجه ویژه شده و ببینیم این طرح ها در سطح کلان چه تاثیری بر زندگی و عملکرد زنان دارد.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 25 November 2015
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در تدوین طرح های کلان باید به زنان و حوزه خانواده توجه ویژه شده و ببینیم این طرح ها در سطح کلان چه تاثیری بر زندگی و عملکرد زنان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حبیب الله مسعودی فرید صبح امروز چهارشنبه در همایش ملی «زنان و حمایت‌ های اجتماعی، فرصت‌ها و تهدیدها» که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه خانواده و زنان در ادبیات ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: وقتی به سیر و روند رشد خانواده ها از چند دهه قبل تا کنون نگاه می کنیم می بینیم کارکرد خانواده ها تغییر کرده است و استحکام نظام خانواده نیازمند این است که سایر نهادهای اجتماعی هم به کمک خانواده بیایند، تا خانواده بتواند نقش خود را چون جامعه پذیر کردن کودکان به خوبی ایفا کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: وقتی در نظام خانواده زن و شوهر کنار هم قرار می گیرند خود تجربیات جدیدی ایجاد می کند و در واقع نگرش افراد پس از ازدواج با نگرش آنان قبل از ازدواج متفاوت است.

فرید ادامه داد: هم اکنون نهضت خانواده گرایی به جای نهضت فرد گرایی در حال گسترش است و این موضوع نشان می دهد که در غرب نیز خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه پذیرفته شده و در رصد نهاد خانواده در ایران و حتی کشورهای غربی این تفکر که خانواده از ارکان مهم جامعه بوده قابل مشاهده است.

وی زن را به عنوان رکن رکین خانواده معرفی کرد و اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی هم اگر مردان دچار معضلی چون اعتیاد شوند بد است اما اعتیاد زنان به شدت بدتر و نیازمند مداخله سریعتر است.

فرید گفت: اگر مردی در جامعه خصوصا جامعه اسلامی بی خانمان باشد بسیار بد است اما اگر زنی در چنین شرایطی قرار گیرد بسیار بدتر است و ما باید سریع و هشیارانه مداخلات لازم را به کار بگیریم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اهداف این همایش ملی گفت: ما می خواهیم نقش زنان خصوصا در تربیت کودکان را ترسیم کنیم و به نظر می آید نهادهای حمایتی و بقیه جاهایی که دارند این کار را انجام می دهند باید با سرعت ودقت بیشتری کار کنند که این موضوع نیازمند این است که ما راهنمایی لازم را ترسیم کرده و آموزش انسانی را انجام و همکاری بین سازمانی را تقویت کنیم.

فرید تاکید کرد: باید سیاستگذاری های این حوزه نیز در راستای قانون تدوین شده و در کلان نیز باید ببینیم که چه باید کرد و این موارد را به خانواده و زنان پیوست دهیم.

وی افزود: حتما در تدوین طرح های کلان باید به زنان و حوزه خانواده توجه ویژه شده و ببینیم این طرح ها در سطح کلان چه تاثیری بر زندگی و عملکرد زنان دارد که بتوانیم اقدامات بیشتر و بهتری را در این زمینه انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور یکی از مهمترین اهداف را در برگزاری این همایش علمی ایجاد همگرایی بین گروه های مختلف  برای دست یابی به راهکار لازم عنوان کرد.

وی در پایان یادآور شد: در این همایش ۲۵۰ مقاله وارد شده که ۴ مقاله برتر در حوزه روان شناسی، جامع شناسی، دین و حقوق انتخاب و در پنل تخصصی ارائه می شوند و ۱۰ مقاله هم در قالب پوستر ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار