گروهی از علمای برجسته اهل تسنن تاتارستان روسیه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از مجموعه آستان قدس رضوی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۳۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 25 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، این گروه که متشکل از 13 نفر از علمای برجسته اهل تسنن از کشور های روسیه و ازبکستان بودند، در رواق غدیر حرم مطهر رضوی حضور یافته و از برنامه‌های متنوعی که از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

سخنرانی و نمایش فیلم حرم شناسی به زبان روسی، اجرای مسابقه فرهنگی، بازدید از موزه آستان قدس رضوی و اهدای بسته های فرهنگی شامل احادیث اهل سنت با محوریت زیارت و کتاب از برنامه هایی بود که ویژه این گروه از زائران تدارک دیده شده بود.

سخنران حرم مطهر رضوی در خصوص آداب زیارت و آثار و بركات آن و سیره و سنت امام رضا(ع) برای این گروه به ایراد سخن پرداخت و بیان كرد: عمل به آموزه های اخلاقی ائمه اطهار(ع)، می تواند ما را به همان جایگاهی برساند که اهل بیت(ع) از ما انتظار دارند تا به خدا تقرب جوییم.

«حاجی اف» با اشاره به اینکه امام رضا(ع) یکی از اوصیا و خلفای به حق پیامبر(ص) و نمادخلق عظیم نبوی(ص) هستند، اظهار داشت: امام رضا(ع) به خاطر تلاش های علمی بسیار زیاد در طول زندگی پر برکتشان، ملقب به لقب عالم آل محمد(ص) شدند که همین لقب نشانگر شخصیت منحصر به فرد ایشان است.

وی تصریح كرد: روایاتی که از امام رضا(ع) برای مسلمانان باقی مانده است، عمدتا معارف توحیدی، احکام و مسائل مربوط به معاد است و تمام زوایای زندگی و حکومت ایشان با اقتباس از قرآن به اجرا در می‏آمده است و همواره در پی آشنا کردن مردم با زندگی و حکومت قرآنی بودند.

لازم به یادآوری است: اهدای کتاب «حکایت آفتاب» در بردارنده زندگینامه امام رضا(ع) به زبان روسی، «حدیث سلسله الذهب از دیدگاه اهل سنت»، کتیبه راه خورشید شامل 10 حدیث ارزشمند از امام رضا(ع) به زبان روسی و اهدای جوایز و قرآن هایی به زبان عربی از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین یکی از اعضای این گروه کتاب ارزشمند «نهج البلاغه با ترجمه روسی» را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار