استاندار قم:
استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم اخلاق گرایی و ترویج اخلاقیات در خانواده و جامعه را از عوامل کاهش گرایش به مواد مخدر دانست.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 23 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی به بیان اهمیت رعایت اخلاق در جامعه و نقش آن در کاهش معضلات اجتماعی پرداخت.

استاندار قم با اشاره به نقش ارتباط مناسب بین اعضای خانواده، اجتماع و محیط های کاری و آموزشی در شکل گیری شخصیت افراد افزود: رعایت مسائل اخلاقی، انسانی و ارتباط محبت‌آمیز موجب تقویت قدرت اراده و اعتماد به نفس افراد و در نتیجه دوری از مسائل و معضلات اجتماعی می‌شود.

استاندار قم با تأکید بر پیچیدگی مسائل اجتماعی در جوامع مختلف گفت: در صورتیکه این پیچیدگی‌ها به درستی تحلیل و عوامل ایجاد معضلات در جامعه شناخته شود، می‌توان با عزم همه جانبه در تمام سطوح جامعه به نتایج ثمربخش دست یافت.

وی با بیان آمار معتادین و اعلام آگاهی اکثریت آنها از اثرات سوء مصرف مواد مخدر خاطرنشان کرد: باید با بررسی دقیق و کارشناسی، کمبودهای موجود در زندگی اجتماعی افراد بررسی شوند، چراکه بررسی چنین مسائلی گرایش افراد به سمت معضلات اجتماعی را مشخص می‌کند.

صادقی در ادامه مسئله موادمخدر را به زعم کارشناسان یکی از مسائل کلان اقتصادی دنیا قلمداد کرد و ادامه داد: وجود بازار مصرف رو به گسترش در بین جوانان در همه دنیا و نیز سود مالی موجود در این تجارت مرگ‌بار از دلایل گسترش گرایش به موادمخدر است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشورها تنها با مبارزه متوازن و توجه به همه عوامل اجتماعی می‌توانند با مافیای قاچاق مواد مخدر مقابله کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار