مدیرکل ورزش و جوانان لرستان
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: در لرستان ورزش فرهنگی، فراگیر و معنوی را سرلوحه کارم قرار داده‎ام.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 17 November 2015

به گزارش تابناک از لرستان ،علییاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان، در همایش «اخلاق در ورزش» که امروز، 25 آبان‌ماه ویژه مربیان ورزشی استان لرستان برگزار شد، گفت: همه مسئولان ارشد نظام همواره بر ورزش اخلاقمدار که سجایای اخلاقی در آن متبلور است، تأکید کردهاند.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز در برنامهای که تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، ورزش پاک، معنوی و معرفتی را محور برنامهاش عنوان کرد و من نیز در لرستان ورزش فرهنگی، فراگیر و معنوی را سرلوحه کارم قرار دادهام.

عزیزپور تأکید کرد: امروزه ورزش ما به مسائل اخلاقی احتیاج دارد و باید در راستای اخلاقی کردن و ورزش پاک تلاش کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اضافه کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در فضای ورزشی از ضرورتها و جزو رسالتهای ما به شمار میآید. رهبر معظم انقلاب میفرماید: «اگر محیط ورزشی دینی، معنوی و ارزشی باشد، جوانان ما به طور طبیعی ارزشی خواهند شد» که متأسفانه به این مهم کمتر توجه شده و باید علت آن را کنکاش کنیم.

وی با تأکید بر این‌که خروجی ورزش باید تحویل انسان سالم و اخلاقی به جامعه باشد، افزود: ورزشکاران موفق، عمدتاً محبوبیت پیدا میکنند که این امر به تعبیر معظم له مثل شمشیر دولبه است و اگر ورزشکار سهلانگاری کند به ضرر جامعه است.

عزیزپور با بیان این‌که اگر سمت و سوی ورزش الهی نباشد، محکوم به فناست، گفت: قهرمانانی که به سجایای اخلاقی آراسته باشند، ماندگارترند و میتوانند الگو باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در ادامه بیان کرد: ورزش یک پدیده فرهنگی و تربیتی است که نیاز به زمان دارد و «آنی» جواب نمیدهد، چون کار فرهنگی زمانبر است.

وی ادامه داد: ورزشی که فراگیر، اخلاقی و فرهنگی باشد، حق عموم مردم است و همه باید در راستای فراهم کردن این شرایط تلاش کنیم. متأسفانه امروزه غربیها، ورزش ما را بزک میکنند و این در حالیست که همواره پهلوانپرور بودهایم و نباید اجازه دهیم که غربیها ورزش ما را آرایش کنند.

عزیزپور در پایان تأکید کرد: باید ورزش را به سمتی که ایدهآل و مناسب دین ماست سوق دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار