مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نیاز پایگاه‌های این استان به 60 هزار لیتر سوخت در ماه‌های سرد سال خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 07 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حمید پارساییان  در جلسه کارگروه امداد و نجات استان یزد با اشاره به اینکه بیشتر پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در خارج از منطقه شهری و در جاده‌های استان، فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: نیاز مردم هر سال در ایام سرد سال به ویژه در مناطق کوهستانی به خدمات امدادگران هلال احمر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 پایگاه هلال احمر در خارج از محدوده شهری برای خدمات‌رسانی به مردم مستقر هستند، عنوان کرد: لازم است برای تسریع در خدمات‌رسانی به مردم، نیازهای این پایگاه‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور تامین شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای این پایگاه‌ها به ویژه در زمان بارندگی و فصل سرما، سوخت است و بر اساس برآوردهای انجام شده، مجموع 10 پایگاه امداد و نجات هلال احمر که در خارج از محدوده شهری مستقر هستند، 60 هزار لیتر سوخت نیاز است.

پارساییان با بیان اینکه برخی جاده‌های استان پرخطر و در عین حال پرتردد نیز هستند، عنوان کرد: جاده‌هایی نظیر علی‌آباد و تنگ‌چنار مهریز دارای گردنه‌های خطرناک بوده و به دلیل واقع شدن در ارتقاع، سرمای بیشتری دارند و نیاز به خدمت‌رسانی امدادگران هلال‌احمر در این جاده‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا در ایام زمستان و روزهای سرد سال، بتوان پوشش امدادی کاملی به این نقاط داده شود و مسافران در راه مانده بدون آسیب به مقصد برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین جمعیت هلال احمر و راهداری عنوان کرد: تدابیر لازم برای اسکان همه مسافران در راه مانده اندیشیده شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل بیشتر، مسئولیت خود را در پاییز و زمستان امسال به بهترین نحو ممکن به انجام برسانیم.

پارساییان همچنین بحث آموزش را از موارد بسیار مهم برای امدادگران هلال احمر به ویژه در بحث امداد و نجات دانست و افزود: در دوره‌های آموزشی متعدد، 835 نفر در 10 دوره شهری و 110 نفر در 9 دوره روستایی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و در مواقع مورد نیاز از آنها بهره گرفته می‌شود.

این مسئول با تأکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها در مواقع لزوم و بحران عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف در مواقع بحران بهره گرفت و کار گروهی خوبی به نمایش گذاشت تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، این جلسه همچنین مصوبات نیز به دنبال داشت که از آن جمله می‌توان به هماهنگی برای برگزاری مانورهای دورمیزی اشاره کرد که کارگروه‌های امداد و نجات با محورهای پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله در آن فعالیت خواهند کرد.

در این جلسه همچنین مقرر شد تمام دستگاه‌های که تاکنون آموزش همگانی را در سازمان‌ها و ادارات خود برگزار کرده‌اند، آمارها و گزارش‌های لازم تهیه و به کارگروه ارائه شود.

چهارمین جلسه کارگروه امداد و نجات استان یزد با حضور اعضای کارگروه و نماینده سازمان امداد و نجات و مسئول کارگروه آموزش همگانی سازمان امداد و نجات برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار