سردار جلالی تشریح کرد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه دیدار با مراجع تقلید قم در گفت و گو با خبرنگاران، به تشریح تهدیدات فردی و اجتماعی شبکه های اجتماعی بویژه نرم‌افزار تلگرام، خطرات مراکز نگهداری دام در حاشیه‌ شهرها و ظرفیت های کشور و دستگاه های اجرایی در زمینه پدافند غیر عامل پرداخت.
کد خبر: ۱۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 29 October 2015
به گزارش تابناک قم، سردار غلامرضا جلالی همزمان با هفته پدافند غيرعامل با حضور در شهر مقدس قم، بعد از حضور در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و زیارت بارگاه كريمه اهل بيت(ع) به دیدار مراجع عظام تقليد رفت.

وی در حاشیه این سفر در گفت‌و گو با خبرنگاران بیان داشت: شبکه تلگرام هم فرصت و هم تهدید را در خود دارد و شبکه ای است که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند اما در بعد تهدیدها شاهد تهدیدهای فردی و اجتماعی این شبکه هستیم. 

جلالی از ظرفیت اطلاع‌رسانی به عنوان فرصت قابل توجه این نرم افزار نام برد و ادامه داد: زمانی که فردی اطلاعات شخصی خود را بر روی شبکه تلگرام می گذارد محل ذخیره آن اطلاعات در داخل کشور نیست و در اختیار کشور و سازمان های است که آن را اداره می کنند و این تهدید فردی به حساب می آید.
 
وی افزود: در مورد تهدید اجتماعی تلگرام نیز تهدید به گونه ای است که مردم کشور توسط صاحب شبکه در موضوع های مختلف سازماندهی می شوند و صاحب شبکه به نوعی برای ذهنیت سازی در شرایط مختلف می تواند از تلگرام استفاده کند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید در این زمینه یک سری تمهیدات حکومتی، دولتی، فردی و اجتماعی اندیشیده شود که بتوانیم از این نرم‌افزار به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سئول دیگری در خصوص وجود برخی بیماری‌های دامی در قم گفت: این بیماری‌ها یک خطر جدی در قم است، نزدیک به 17 استان از قم دام می‌برند و از سوی دیگر اینکه متاسفانه مراکز نگهداری دام در برخی مناطق حاشیه‌ای شهر قم توسعه یافته که مشکل اساسی است.

جلالی با اشاره به خطر گسترش بیمارهای مشترک بین انسان و دام عنوان کرد: در شورای تامین استان نیز در زمان استاندار گذشته تصویب شد که شهرداری و استانداری، تلاش کنند که این محدوده خطر از کنار مردم بیرون برود و این یک موضوع اساسی است.

رصد تهدیدات دشمن از جمله اهداف اصلی سازمان پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در دیدار با مراجع تقلید اظهار داشت: از سال گذشته اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل که حاوی وظایف این سازمان است، تهیه و خدمت مقام معظم رهبری تقدیم و ایشان آن را مورد تصویب قرار دادند که ظرفیت های بسیار خوبی برای کشور و دستگاه های اجرایی در زمینه پدافند غیر عامل ایجاد شد.

وی با اشاره به وظایف و اهداف سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: این سازمان در زمینه پایش و رصد تهدیدات دشمن فعالیت می‌کند و به بررسی این تهدیدات برای جامعه می‌پردازد، مصون‌سازی کشور و جلوگیری از تهدیدات احتمالی  و آمادگی در برابر اقدامات دشمن از جمله اهداف سازمان پدافند غیر عامل است.

جلالی افزود: در طول 10 سال گذشته بخش زیادی از ظرفیت های نیروهای مسلح و توانمندی های دفاعی به صورت بسیار مستحکم در زیر کوه ها و ارتفاعات ساخته شده است. این مراکز کاملا آسیب ناپذیر بوده و بسیار امن است که قدرت دفاعی کشور را تضمین می کند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان پدافند غیر عامل در راستای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن گفت: در هفته پدافند غیر‌عامل رزمایش‌های پیش‌بینی شده‌ای برگزار می‌کنیم که بر این اساس 700 مدرسه را آموزش می‌دهیم تا اگر تهدیدی ایجاد شد، بتوانند موفق عمل کنند.

وی افزود: رزمایش حوزه پدافند شیمیایی برای کارخانه‌های شیمیایی کشور برگزار شد؛ در این زمینه رزمایش آموزشی در شهرستان ماهشهر که دارای کارخانه‌های متعدد شیمیایی است، برگزار شد.

جلالی با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌های کشور به پدافند غیرعامل بیان کرد: تلاش می‌کنیم کشور را در برابر هرگونه تهدید و حادثه‌ای ایمن‌سازی کرده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده است.

فخرالدین یوسف پور
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار