در بخش جنبی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه، آثار شاگردان عباس کیارستمی در قالب نمایش ویژه روی پرده می رود.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 27 October 2015
به گزارش روز سه شنبه، بخش غیر رقابتی نمایش ویژه در چهار سانس به فیلم های درخت، باد، تاکسی و فرش ایرانی اختصاص خواهد داشت.

همچنین در بخش نمایش ویژه میزگردی با حضور سیف الله صمدیان پیرامون نقد و بررسی فیلم های شاگردان کیارستمی برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

**افزایش متقاضیان آثار تجربه گرا در جشنواره فیلم کوتاه
بر اساس گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران؛ در جشنواره امسال مجموعاً 1701 اثر در قالب های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا متقاضی حضور شده اند. در این میان تعداد آثار داستانی 957، مستند 356، پویانمایی161 و تجربه گرا 227 بوده است.

بر این اساس در سال گذشته تعداد آثار متقاضی در بخش تجربه گرا 217 فیلم و تعداد آثار متقاضی در بخش پویانمایی 147 فیلم بود.

نگاهی به آمارهای اعلام شده نشان می دهد که؛ تعداد آثار راه یافته به جشنواره امسال در بخش داستانی 53 اثر، در بخش مستند22 فیلم، تجربه گرا 14 اثر و در بخش پویانمایی 40 فیلم در بخش ملی است. 

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

**زمان فیلم معیار حرفه ای بودن نیست
عضو هیأت انتخاب بخش مستند سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران فرصتی است که به صورت جدی به فیلم کوتاه توجه شود.

مهدی باقری افزود: عموماً در برخی از جشنواره ها، کارگردانان فیلم های بالای 60 دقیقه را حرفه ای تلقی می کنند، حال آنکه زمان فیلم ملاک حرفه ای بودن نیست. درواقع با جدی گرفتن جشنواره فیلم کوتاه چه توسط مسئولان و چه فیلم سازان این ذهنیت از بین می رود که زمان ملاک حرفه ای بودن نیست. فیلم کوتاه اعم از داستانی و مستند شرایط خودش را دارد و جشنواره تنها فرصتی است که به فیلم کوتاه داده می شود تا آثار تولیدی دیده شوند، درنتیجه باید این جشنواره را مهم دانست.

این عضو هیأت انتخاب جشنواره بیان کرد: جشنواره با معرفی فیلم ها اهمیت حضور فیلم کوتاه را ثابت می کند و به دنبال آن مسئولان متوجه می شوند فیلم کوتاه یک نیاز فرهنگی برای جامعه است. از سوی دیگر این تفکر - که فیلم کوتاه می تواند سکویی باشد برای ورود به سینمای بلند - کم ارزش کردن فیلم کوتاه و همچنین کم ارزش کردن تخصصی ترین جشنواره ای است که در ایران برگزار می شود.»

باقری گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران یک جشنواره حرفه ای است و فیلم سازان حرفه ای در این جشنواره کار ارائه می دهند. هرچند می تواند سکویی برای شروع باشد، ولی فیلم های مستندی که ما بازبینی کردیم اصلاً آماتور نبودند. می توان گفت که 80 درصد شرکت کنندگان به خصوص در بخش داستانی کاملاً حرفه ای هستند.

**جلسه دبیران مناطق هشتگانه انجمن برگزار شد
نخستین نشست دبیران مناطق هشتگانه انجمن سینمای جوانان ایران با حضور محمدرضا بهشتی سرپرست امور مناطق و استان ها، مهربان فرهودی معاون اداری مالی، سهیلا عسکری مدیر روابط عمومی، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی، میر دولت موسوی، سید محمد طباطبایی، نسرین شاه محمدی، رضا سیادت، محسن آقالر، حبیب الله حیدری، محمدرضا گوهری دبیران مناطق هشتگانه انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در جریان این نشست که به منظور تبیین راهکارهای اجرایی، بررسی برآیندهای فردی دبیران مناطق از مرحله اجرایی مدیریت منطقه ای انجمن سینمای جوانان ایران و همفکری در خصوص نحوه برخورد با ویژگی های منحصربه فرد موجود در مناطق مختلف برگزارشد، محمدرضا بهشتی و میر دولت موسوی با تشریح وظایف و چشم اندازهای اجرایی این طرح مدیریت مناطق انجمن توسط دبیران مناطق را مهم ترین بخش سیاست تمرکززدایی انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کردند. لزوم دست یافتن به یک روش مدیریتی با توجه به شرایط و ویژگی های هر استان، تمرکز بر اشتراکات فرهنگی و بومی مناطق و توجه به جایگاه دبیران مناطق از دیگر مواردی بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت.

آرش رصافی و مهربان فرهودی نیز با تشریح سازوکارهای مدیریت این طرح در سطح کلان اداری، مالی و پشتیبانی فنی اهداف مربوط به سیاست های اجرایی این طرح در بخش های مذکور را تشریح و نقطه نظرات دبیران حاضر در نشست را در راستای آسیب شناسی و برنامه ریزی هدفمندتر دریافت کردند.

با انتصاب مدیران مناطق هشتگانه انجمن سینمای جوانان ایران توسط فرید فرخنده کیش گام نخست این طرح در ماه های آینده به منظور ارزیابی اجرایی سازوکار عملی این طرح انجام خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار