فرماندار نهاوند گفت: امسال به 29 نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرستان نهاوند 350 میلیون تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 09 March 2015

فرماندار نهاوند گفت: امسال به 29 نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرستان نهاوند 350 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش فارس؛ امامعلی عبدالملکی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند اظهار کرد: با هدف تشویق معتادان به منظور رهایی از دام مواد مخدر در نهاوند به بهبودیافتگان، با تأیید بهزیستی تسهیلات ارزان ‌قیمت پرداخت می‌شود.

وی گفت: مواد مخدر، خطرناک ‌ترین شبیخون فرهنگی در کشور است که کانون گرم و صمیمی خانواده‌ها را ویران کرده و بر هم می‌زند.

فرماندار نهاوند گفت: چند ماهی است با فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه‌ ای که در حوزه شهرستان انجام شده، تعداد افرادی که مایل به ترک اعتیادند، بیشتر از سال‌های قبل شده است.

وی افزود: بهزیستی به منظور پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به دام اعتیاد گام‌های خوبی را برداشته است.

فرماندار نهاوند اظهار کرد: از آن جا که اعتیاد ساختار خانواده و جامعه را درگیر می‌کند باید برای ریشه‌ کن کردن این معضل گام‌های بلند و پرقدرت برداریم.

وی با اشاره به اینکه دولت هم برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر وارد میدان شده، افزود: ایجاد مراکز متادون‌ تراپی در سطح شهرستان و تحویل داروهای درمانی به صورت تقریباً مجانی و درمان رایگان معتادان از جمله این اقدامات است.

عبدالملکی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از دام اعتیاد گفت: افرادی که دوران نقاهت خود را زیر نظر پزشک متعهد و بهزیستی گذرانده و گواهینامه مهارت ‌آموزی نیز از سازمان فنی دریافت کرده باشند، تسهیلات ارزان ‌قیمت دریافت می‌ کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور در سال جاری تاکنون به 29 نفر از بهبودیافتگان 350 میلیون تومان پرداخت شده است.

فرماندار نهاوند ابراز کرد: برای به نتیجه رسیدن این تسهیلات نظارت کافی توسط ناظران و مربیان بهزیستی  انجام می ‌شود.

وی گفت: در این رابطه بهبود یافتگانی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند توانسته ‌اند برای خود و دیگران شغل آبرومندانه ‌ای ایجاد کنند.

6

هاکی همدان درمسیرپیشرفت

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی کشور گفت: هاکی همدان با توجه به قدمت و سابقه خود در سطح بالایی قرار دارد.

به گزارش فارس؛ اسفندیار صفایی با اشاره به برگزاری کلاس سطح 2 هاکی در همدان اظهار داشت: این کلاس با هدف ارتقای سطح مربیان از درجه یک به درجه 2 بود که 25 شرکت ‌کننده از چند استان کشور در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: مربیان بانویی از استان‌های همدان، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام و مازندران حضور داشتند که به جرأت می‌توان گفت مربیان همدان یک سر و گردن از دیگران بالاتر بودند.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی کشور تصریح کرد: در این دوره آموزشی، سیستم‌ های حمله، دفاع و تاکتیک بازی گروهی را به شکل تئوری به مربیان ارائه دادیم که در پایان به پذیرفتگان این کلاس نیز مدرک درجه 2 هاکی از سوی فدراسیون هاکی کشور اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به هاکی همدان افزود: هاکی همدان در کشور جایگاه والایی دارد و قدمت و سابقه این ورزش در همدان گواهی بر این مدعاست.

صفایی ادامه داد: همدان با سرمایه‌ گذاری مطلوبی که در این رشته طی چند ساله گذشته کرده، مربیان با دانشی را در اختیار دارد که در چند سال آینده کمک شایانی به هاکی کشور خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هاکی سالنی در همدان در چند سال گذشته دچار افت شدیدی شده بود که دوباره با تلاش‌های مدیران ورزش استان و هیئت هاکی همدان قدرت ‌نمایی این ورزش را شاهد هستیم.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی کشور تاکید کرد: استان همدان با وجود نفراتی مانند مسعود مرآتی دارای سهمیه در تیم ملی است که با ادامه همین روند نفرات دیگری از این استان نیز دوباره به تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی با بیان اینکه هاکی همدان در سطح بالایی قرار دارد، گفت: امیدوارم دوباره هاکی همدان به روزهای اوج خود برگردد تا شاهد پیشرفت هاکی این منطقه هم باشیم.

منبع: فارس
برچسب ها: نهاوند ، اعتیاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار