خطیب جمعه قم:
باید راه نفوذ فرهنگی و اقتصادی در برجام گرفته شود، پس از برجام با دقت زیادی عمل کنیم و تسامح و ضعفی نداشته باشیم و پیشرفت علمی و آمادگی نظامی کشور و حمایت از مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان از نکات مهمی است که باید پس از برجام مورد توجه باشد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 23 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به عاشورای حسینی اظهار کرد: عاشورا یک مکتب متکامل و بزرگ و واقعه ای پرفروغی است که معارف دین در آن تجلی پیدا کرده است.

وی عاشورا را تقابل فرهنگ منحط اموی و فرهنگ علوی دانسته و افزود: منابر حسینی باید لایه‌های معرفتی عاشورا را تحلیل کنند و به نسل جوان ارائه دهند و علاوه بر این، جلوه‌ای از شور و حال حماسی آن هم باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه عاشورا فرهنگی مختص گذشته نیست تصریح کرد: اگر در عاشورا بیاندیشیم ده‌ها درس و نکته اخلاقی، معرفتی، اجتماعی و سیاسی در آن یافت می‌شود و اینکه بعد از قرن‌ها این عظمت عاشورا باقی مانده و دل‌های مشتاق را به خود جلب کرده و این امر به لحاظ شکوه و جامعیت آن است.

وی ادامه داد: عاشورا در کربلا نماند بلکه به همه عصرها و نسل‌ها انتقال یافته است و به عبارتی دیگر عاشورا غیر از جنبه اهل بیتی، حامل اسلام ناب و متعالی است که برای همه امت اسلام، آزادی خواهان جهان و ادیان دیگر، کلاس درس شجاعت و عزت است.

آیت‌الله اعرافی افزود: عاشورای امروز یعنی ایستادگی در برابر اسلام سعودی، اسلام ساز‌ش‌پذیر با ظلم و اسلام داعشی و در عاشورا نکته مهمی تجلی کرد به این معنا که انسان باید به صورت خانوادگی در خدمت اسلام باشد.

وی با بیان اینکه عزاداری از سنت‌های اصیل ما شیعیان است و امروز در همه عالم عزاداری برای اباعبدالله (ع) پابرجا است بیان کرد: در برخی از کشورها با عزاداران حسینی برخورد می‌کنند و با کینه داعشی در برابر امواج حسینی ایستادگی می‌کنند ولی این موضوع را بدانند نهضت حسینی باقی می‌ماند و امواج خروشان حسینی داعش و وهابیت را از بین می‌برد و نابود می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: عزای حسینی باید پرشور و حماسی و در عین حال درست و دقیق و به دور از خرافات همچون قمه‌زنی و مسائلی که چهره مکتب اهل بیت(ع) را مخدوش می‌کنند باشند.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، آن را فصل الخطاب برای همه برشمرد و خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها و جناح‌ها باید سخنان ایشان را فصل‌الخطاب بدانند؛ فرامین و توصیه‌های ایشان فراتر از مسائل جناحی است و همه دغدغه‌های معظم له در خصوص اجرای برجام باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید راه نفوذ فرهنگی و اقتصادی در برجام گرفته شود، پس از برجام با دقت زیادی عمل کنیم و تسامح و ضعفی نداشته باشیم و پیشرفت علمی و آمادگی نظامی کشور و حمایت از مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان از نکات مهمی است که باید پس از برجام مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما عاشورایی است و ما در برابر دشمنان کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: استواری ملت ایران جبهه بزرگ مقاومت را در دنیا سامان داده است و در ملاقات با سید حسن نصرالله در روزهای گذشته استواری و امواج خروشان عاشورا در چهره ایشان و جبهه‌های مقاومت دیدم.

آیت‌الله اعرافی افزود: امروز اسرائیل جنایت‌کار در چنگال مقاومت اسیر است و به فضل الهی، روزی فرو خواهد ریخت؛ داعشی‌ها، تکفیری‌ها و آل‌سعود هم بدانند روزگار عقب نشستن و سکوت ما گذشته و نمی‌توانند اختلاف میان شیعه و سنی را در ایران به راه بیندازند زیرا اهل سنت ما نیز عاشورایی و آگاه هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار