40 هزار عضو شرکت تعاونی فرهنگیان خراسان رضوی
«تا اطلاع ثانونی تعطیل است» این عنوان نوشته ای‌ست که مدتی‌ست بر سر درب دفتر شرکت تعاونی 40 هزار نفره فرهنگیان مشهد نصب شده و معنایش فقدان پاسخگو برای انبوه مطالبه‌ها و مراجعه‌های مخاطبان است!
کد خبر: ۱۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 08 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی ، دوره سه ساله هیأت مدیره این شرکت فروردین ماه سال گذشته به پایان رسیده اما به رغم گذشت حدود دو سال، مجمع عمومی هنوز تشکیل نشده است.

یک فرهنگی بازنشسته می‌گوید: پس از 32 سال خدمت و داشتن 100 سهم، هیچ سودی تاکنون به ما پرداخت نشده است و حتی برای گرفتن اصل پولمان هم مشکل داریم و هیچ کس پاسخگو نیست.

پاسخگویی تا اطلاع ثانوی تعطیل است!

یکی دیگر از مراجعان عنوان می‌کند: سال قبل به ما اعلام کردند تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان می‌توانیم خرید اقساطی داشته باشیم، اما پس از انجام مراحل اداری وقتی به فروشگاه مراجعه کردیم و کالای مورد نظر را پیدا نکردیم، انصراف خود را به شرکت اعلام کردیم، ولی با کمال تعجب از سال گذشته مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان از حقوق ما کسر شده، بدون آنکه کالایی گرفته باشیم و مراجعات بی‌شمار ما در یک سال گذشته بی‌نتیجه بود و کسی پاسخگو نیست.

مدیر تعاون اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با تابناک ، علت عدم تشکیل مجمع این شرکت را عدم استقبال اعضا از دو مرحله فراخوان و دعوت مجمع این تعاونی در سال جاری عنوان می کند.

احمد رجایی می افزاید : طبق ماده 146 قانون تعاون 1350 ما می توانستیم در صورت بروز مسائل در تعاونی‌ها هیئت مدیره را عزل و تغییر ایجاد کنیم که اصلاحیه قانون در سال 1370 و اصلاحیه مجدد امسال این اختیار را از ما گرفته و بیشترین اختیار عمل و ابزار نظارت را به بازرسان و خود مجمع تشکل‌های غیردولتی داده است.

وی درباره اتفاقات و البته تخلفات بی‌شمار این شرکت تعاونی که با داشتن بیش از 40 هزار عضو یکی از بزرگترین شرکتهای تعاونی‌های کشور است، مانند شفاف نبودن مسایل مالی شرکت ، عدم سوددهی به اعضا و ادعای غصب تعدادی از فروشگاه‌های آن از سوی مدیرعامل سابق به بهانه داشتن طلب در دوره ای که به نوعی همزمان دو مدیر بر این شرکت مدیریت می‌کردند می گوید: شکایت ها و مسایل را به بازرسان تعاونی ارجاع دادیم ضمن اینکه نظارت ما بیشتر شکلی می باشد و ماهیت مسایل با حسابرسی مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره علت عدم استقبال از مجمع و حضور نیافتن اعضا نیز گفت : شاید اعتمادشان سلب شده که البته در جلساتی که با برخی مدیران آموزش و پرورش استان داشتیم از آنها هم خواستیم کمک کنند و حتی به آگهی هم اکتفا نکردیم ، ضمن اینکه درباره مسایل و شکایات این شرکت تعاونی با مدیر کل این نهاد در استان هم مکاتبه داشتیم و الان هم مصمم به برگزاری مجمع برای سومین بار هستیم.

مدیر تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین درباره تغییر مدیرعامل شرکت فرهنگیان گفت: چون هیئت مدیره دوره اش تمام شده بوده این تغییر و انتصاب قانونی نیست.

شایان ذکر است شنیده‌ها حاکی از آن است که آبان ماه سال جاری درباره این شرکت شکایت و حکم تخلیه و رفع ید از سوی مراجع رسمی صادر شده بود که از اجرای آن خبر دقیقی در دست نیست اما آنچه مشخص است حیرت و سرگردانی مخاطبان فرهنگی در یافتن پاسخگوست ؛ آموزش و پرورش به تعاون ؛ تعاون به خود شرکت و بازرسانش و دفتر شرکت هم که تعطیل است با برگه این که بر روی سر درب نصب شده است که : «تا اطلاع ثانونی تعطیل است»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار