کد خبر: ۱۱۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ 19 April 2024
تابناک رضوی: چند دقیقه ای که ساعت از 6 و 30 دقیقه اولین روز سال گذشت، به عادت هر سال چشم به تلویزیون دوخته، انتظار بیانات رهبر فرزانه انقلاب را می کشیدیم. گپی خودمانی و پدرانه با ما مردم در شروع هزار و چهارصد و سومین سال هجری شمسی. 
چشممان به دهان آقا بود تا به رسم هر سال چکیده بیانشان شعاری کوتاه و روشنگر برای سیصد و شصت و شش روز پیش رو شود.
 
"جهش تولید با مشارکت مردم"
چه انتخاب فکورانه ای. مردم محور شدن و مردمی شدن شعار سال نشان از تدبیر رهبری داشت و دارد. آقا بهتر از همه می دانند و ما نیز درک کرده ایم در این چهل و پنج سال که انقلاب عمر گذرانده، هر کجا مردم بودند و حضور داشتند بزرگترین نشده ها به شدن بدل شده و از ناممکن به ممکن رسیده ایم. انقلاب و بیرون راندن شاه ظالم، جنگ و مشکلات آن، تحریم و مصادره های وقت و بی وقت، تیغ اراده ما را کند که نکرد هیچ، فرصتی از آن ساختیم برای تقابل با دشمن؛ پس می شود و می توانیم اگر بخواهیم. هر کس در هر جایگاهی که هست و به هر میزان اراده ای که می تواند خرج کند توانایی به ثمر رسیدن هدف را دارد. 
جای دوری نمی رویم، اگر امروز افتخار سقایی زائران و مجاوران امام هشتم علیه السلام به دوش ما نهاده شده، از همین جایگاه می توانیم سهمی در جهش تولید داشته باشیم. کمتر خدمت و تولیدی را می توان یافت که برای سرپا ماندن نیاز آبی نداشته باشد. همین که منابع آبی آن ها تامین شود، خود کمکی تاثیر گذار برای جهش تولید است. شکر خدا را به جای می آوریم و ولی نعمتمان امام مهربانی را یاد می کنیم که توانمان در اثبات افتخار سقایی زائران و مجاوران حضرت امام رضا علیه السلام را دوچندان نمایند. در این راه البته نباید از مشارکت مردم دور شد. همان که هر کجا اراده کردند سخت ترین قله ها با آن فتح گردید. امروز اگر در پی سال های بی آبی و خشکسالی، کم آبی و بحران های آن هر سال بیشتر از سال گذشته رخ می نماید، مشارکت مردم بهترین راه برای عبور از بحران است؛ البته قرار نیست مردم را دچار مشکل کنیم و نقشه مشقت و سختی برای آن ها ترسیم نماییم تا از این راه بحران کم آبی بگذرد؛ به قدر قطره ای همت کافیست، تا قطرات بهم پیوند خورده و وانگهی دریا شوند. اراده ها اگر به بلندای مشارکتی عمومی و مردمی جان بگیرد و قدری مدیریت را چاشنی مصرف کنیم، غول خشکسالی از پای خواهد افتاد بی آنکه کم و کاستی در مشهد الرضا علیه السلام احساس کنیم.
برآورد کارشناسانه می گوید، روزانه با ۷۰ لیتر مصرف آب، هر نفر می تواند مصارف بهداشتی و شرب خود را به روالی مطلوب دنبال کند، حتی اگر عدد سرانه مصرف 40 تا 50 لیتر بیشتر از آن در نظر گرفته شده باشد. با باور بودن شما و مشارکت مردم اطمینانمان صدچندان خواهد شد که می توانیم شرایط سخت فعلی را بی بحران پشت سربگذاریم و در سالی که مشارکت مردم رکنی اساسی در تحقق شعار محوری آن دارد را بهارانه و پرطراوت به خط پایان برسانیم.  
 
حسین اسماعیلیان
رئيس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار