مدیر تعمیرات ناحیه عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان از پایان تعمیر توربین واحد ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 14 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ سیاوش حاتمی با بیان این که پروژه اصلاح و تعمیر چرخ توربین واحد ۶ نیروگاه سد شهید عباسپور در کمترین زمان ممکن انجام شده افزود: با توجه به اشکالات پیش آمده بر روی توربین واحدهای ۵ ،۷و ۸ نیروگاه و به منظور پیشگیری از تکرار این نوع خرابی ها در پیک مصرف، توربین واحد ۶ نیروگاه دوم سد شهیدعباسپور با برنامه ریزی کارشناسان، عملیات تعمیراتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات پیچیده و کم نظیر که چهارمین تجربه  شرکت تعمیرات پس از واحد های شماره 5 و7و 8  نیروگاه عباسپور است، بمنظور دسترسی به چرخ توربین و آببندی های فوقانی، می بایست عملیات جکینگ  هدکاور 100 تنی از روی Stay Ring  به انداز ۸۰ سانتیمتر برای دسترسی و اصلاحات لازم انجام شود.

مدیر تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور تصریح کرد: وقوع اینگونه حوادث در توربین های آبی ناشی از پدیده های هیدرولیکی است که در صورت عدم اقدام تعمیراتی به موقع منجر به حوادث پر خطر و پر هزینه می شود، از این رو با کسب تجربه عیب یابی در واحد شماره ۷ و تکرار واقعه در واحد شماره ۵ و ۸ با اقدام پیشگیرانه در واحد ۶  از وقوع خاموشی های طولانی مدت و پر هزینه جلوگیری شد.

وی در پایان گفت: با پشتکار و تلاش بی وقفه کارکنان شرکت تعمیرات، همکاری شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور و به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان، پروژه تعمیر توربین واحد شماره ۶ انجام و پس از انجام تست های نهایی تحویل بهره بردار و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار