بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ 14 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: طبق آمار‌های ارائه‌شده از ۲۴ اسفند پارسال تا ۲۴ فروردین امسال، بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۱۳ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۵۷۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون ۷۳۸ هزار و ۴۰۳ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل این بازدید‌ها ۲۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۸۱ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با ۵۱۹ هزار و ۸۱ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۴۰۱ هزار و ۵۱ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با ۲۹۱ هزار و ۵۲۷ نفر بازدید قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه افزود: با توجه به آمار‌های ارائه شده بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با ۹ درصد افزایش همراه بوده است.
دبیرستاد خدمات سفر فارس گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۲۴ فروردین امسال، جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر شب رسیده است.
محمد ثابت اقلیدی افزود: طبق آمار‌های ارائه‌شده در مدت مذکور یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۶۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی اسکان یافتند.
او همچنین ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان سرای‌های اداره ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه‌ها و مساجد به ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۱ نفر شب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار