مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اتمام مرمت بنای تاریخی شاطر گنبد و برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر این بنای تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 03 April 2024

حسن محمدی ادیب ۱۵ فروردین در بازدید از بنای تاریخی شاطر گنبد به همراه فرماندار اردبیل گفت: مرمت بنای تاریخی شاطر گنبد در سال گذشته به پایان رسیده و این بنا اکنون آماده بازدید علاقمندان و سایر اقدامات پیرامونی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: مرمت این بنا شامل احیای گنبد آن، مرمت دیواره‌ها و سنگ‌فرش محوطه بنا بوده که توسط اداره کل میراث‌فرهنگی به اتمام رسیده و با قول مساعد فرماندار اردبیل مسیر دسترسی بنا نیز از سوی فرمانداری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم همکاری اهالی و دهیاری روستای صومعه برای حفظ و نگهداری از این بنا تأکید کرد: همچنین اداره کل میراث‌فرهنگی استان تلاش می‌کند با جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های گردشگری در محوطه و اطراف این مجموعه شرایط را برای رونق گردشگری در این منطقه فراهم کند.

محمدی ادیب ادامه داد: بنای شاطر گنبد یک اثر تاریخی مربوط به دوره ایلخانی است که در روستای صومعه شهرستان اردبیل قرار دارد و در سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار