کد خبر: ۱۱۶۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 27 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار هدایت صحیح موقوفات، عدم کم‌لطفی وراث نسبت به وقف و تشکیل مجمع خیرین استانی مهدویت و قرآنی شد.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش وقف مهدوی در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری، اظهار کرد: همه ما باید بپذیریم که در رابطه با امام زمان (عج) کم گذاشتیم، اعتراف به تقصیر خودش بزرگترین تشکر است.

وی با بیان اینکه این جلسه جلسه‌ای استانی است، افزود: مثلا شهر ساری خیلی موقوفات دارد که نشانه دین‌داری آبا و اجداد ماست منتها اگر فکر می‌کنیم کم است مقصرش ما هستیم، باید موقوفات را هدایت کرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه قرآن غریب است، از تشکیل شورای توسعه قرآنی در ۲۰شهر خبر داد و یادآور شد: مشکل همه این شهرها نبود بودجه در حوزه قرآن است، اینهمه موقوفات فراوان اگر درست هدایت می‌شد خوب بود، هدایت باید کرد واقفان و موقوفات را به زمینه‌های قرآنی‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: متاسفانه وراث هزار ساله مقداری کم‌لطفی نسبت به موقوفات دارند، علما از وقف خیلی می‌ترسیدند، حاضر نبودند یک ذره خاک و مال وقف وارد زندگیشان شود، مقداری این احتیاط کم‌رنگ شده است اما الان باید تبلیغ کرد، افکار عمومی را متوجه کرد.

نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: هر چه که داریم، خانه، زندگی، دین، فرزند، اخلاق و سلامت نعمت خداست و واسطه این نعمت هم امام زمان (عج) است، حال سوال اینجاست که ما برای ایشان چه کردیم؟

این مسئول افزود: این همه نعمت، خانه و زندگی داریم حاضر نیستیم به امام زمان (عج) چیزی بدهیم و برای ایشان وقف کنیم، از این رو باید به این حوزه توجه کنیم.

وی عنوان کرد: مثلا بگوئیم یک هزارم حقوق خودم را هر ماه یا هر سال به امام زمان (عج) می‌دهم، هر کاسب، کارمند و همه، درصدی از درآمد خودش را اختصاص بدهد، اینها جمع شود خیلی زیاد می‌شود.

آیت الله محمدی لائينی گفت: چه خوب است ما زندگی خودمان را بیمه امام زمان (عج) کنیم و هر ماه یا سال مبلغی برای ایشان کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: پیشنهاد دیگر تشکیل مجمع خیرین استانی و جمع‌آوری مبلغی اندک در ماه است، برخی‌ها وضع مالی خوبی دارند اما ناله می‌کنند، شکر خدا بزرگترین ادب است.

این مسئول در پایان بیان کرد: مجمع خیرین برای بنیاد مهدویت تشکیل شود تا به حوزه مظلوم مهدویت و قرآن کمک شود، امیدواریم آنچه را که خود امام زمان (عج) می‌پسندد محقق شود، آقا اشاره کند تمام ریگ‌ها طلا می‌شود پول برایشان مطرح نیست این ماییم که امتحان می‌شویم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار