معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه دمای هوای در برخی از نقاط ین استان در ساعات بامداد و صبح فردا سه‌شنبه به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ 25 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا مرادی افزود: بررسی‌ها حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز دوشنبه در استان مرکزی است که موجب بارش یا رگبار باران و در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف می‌شود و این سامانه عصر امروز از استان عبور می‌کند و پس از آن دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی به افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: در برخی مناطق به ویژه مناطقی از جنوب استان سرعت وزش باد طی ساعات آتی تا حدی افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس باید هنگام تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها نکات ایمنی به شدت رعایت شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: به دلیل بارش نسبتاً شدید باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و همچنین کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان به ویژه گردنه‌های زالیان و قاقان تا ساعات بعدازظهر امروز دوشنبه، هشدار نارنجی شماره یک این اداره‌کل معتبر است.

مرادی تصریح کرد: به دلیل کاهش دمای هوا تا صبح سه‌شنبه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در مناطق سردسیر استان، هشدار زرد هواشناسی کشاورزی شماره 2 اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی صادر شده است. همچنین به دلیل ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه تا ساعاتی از روز جمعه، احتمال رگبار باران و برف و وزش باد در مناطقی از استان دور از انتظار نیست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار