معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی و تعطیلات، از آماده‌باش کامل حوزه بهداشت در ایام تعطیلات برای خدمت رسانی به مردم و مسافران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 19 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، دکتروحیدرضا برهانی نژاد امروز ۲۹ اسفندماه با اشاره به نقش حیاتی و موثر کنترل بهداشتی اماکن عمومی در سلامت جامعه، اظهار کرد: ۱۵۴ نفر از پرسنل در قالب ۴۱ تیم بهداشت محیط نظارت بر مراکز تهیه و تولید، نگهداری، توزیع، فروش و حمل و نقل مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن‌عمومی، رستوران‌ها و مراکز اقامتی به صورت صبح و عصر از ساعت هشت تا ۲۰ فعال هستند. همچنین سامانه تلفنی ۱۹۰ پاسخگوی ۲۴ ساعته به شکایات مرتبط با مسائل بهداشتی در خدمت مردم عزیز است.

وی ضمن تقاضا از مردم مبنی بر تعویق نیانداختن واکسیناسیون نوزادان و کودکان به دلیل نقش حیاتی واکسن در پیشگیری و ریشه‌کنی جدی بیماری‌های واگیر به ویژه در بین کودکان، گفت: مراکز ایمن سازی در ایام تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها به منظور واکسیناسیون نوزادان فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: به منظور پیشگیری و درمان بیماری خطرناک و کشنده هاری در موارد حیوان گزیدگی نیز ۹ مرکز در تمام شهرستان‌ها به صورت شبانه‌روزی و ۳۴ مرکز در ایام عادی خدمات مربوطه را ارائه می‌دهند. در این خصوص ستاد مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان‌ها آماده دریافت گزارشات، ارائه خدمت و راهنمایی مراجعان در تمام ایام تعطیلات به صورت حضوری و آنکال هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آزمایش‌های غربالگری نوزادان با هدف تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های ارثی فنیل کتونوری و کم کاری مادرزادی تیروئید در روز‌های سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد و اهمیت اقدام به موقع در این خصوص گفت: در این راستا ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت کشیک، آماده ارائه خدمات غربالگری به مردم در ایام تعطیلات رسمی نوروز در روز اول و سوم فروردین ۱۴۰۳ در مرکز استان و و اول و دوم فروردین در سایر شهرستان‌ها بوده و مردم برای دریافت خدمات می‌توانند در روز مشخص شده به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات غربالگری نوزادان مراجعه کنند.

برهانی نژاد بیان کرد: همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی در تمامی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در ایام نوروز و در شش مرکز به صورت شبانه‌روزی مانند گذشته ادامه دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار