استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بهبود فضای سرمایه‌گذاری و کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 13 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز، ۲۳ اسفندماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی مبارک برای پیشبرد خدمت به مردم استان دانست و اظهار کرد: در استان اقداماتی کارساز به واسطه همدلی و وحدت میان دولت و بخش خصوصی به انجام رسیده است.

وی داشتن نگاه بلند مدت، بصیرت و مسئله شناسی و توجه به مسائل اصلی و راهبردی را موضوعاتی مهم در خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: تقویت همکاری و هم‌افزایی بین کارآفرینان در استان و کشور باید توسط اتاق بازرگانی فراهم شود.

حیدری همچنین مهم‌ترین مسئله در توسعه استان را فراهم کردن فضا و محیط کاری برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد و افزود: بهبود فضای سرمایه‌گذاری و کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد تا هم استانی‌های مقیم خارج استان و گاهی خارج از کشور بتوانند در استان سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

وی همچنین تامین نیروی کار ماهر و آموزش دیده را راهی برای کمک و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و جلوگیری از خام فروشی صنایع دانست و عنوان کرد: حرفه آموزی در دانشگاه‌ها و موسسات فنی و حرفه‌ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه یکی از انتظارات دولت از بخش خصوصی را پیگیری ایجاد بازارچه‌ها در سراسر نقاط استان و دائمی کردن آن‌ها بیان کرد و گفت: بازارچه‌ها با ارائه‌کردن محصولات به صورت مستقیم به مردم و حذف واسطه‌ها و همچنین تحمیل نشدن هزینه‌ها به فروشندگان و ارائه خدمات به مردم با کمترین عوارض و مالیات ممکن به عنوان راهی برای توسعه استان و ایجاد رضایتمندی تلقی می‌شود.

وی همچنین تقویت صنایع دستی و حمایت از تولید کنندگان در زمینه‌های مختلف را از فواید ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح استان بیان کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های مختلف در بخش خصوصی یکی از اقدامات مهم برای تسهیل کردن امور و خدمت‌رسانی به مردم به حساب می‌آید.

حیدری بر پیگیری جلسات هرچه بیشتر کارگروه گردشگری در استان و به واسطه آن رونق کسب و کار تاکید کرد و افزود: گردشگری در انواع مختلف از جمله گردشگری سلامت، گردشگری محیط زیست، گردشگری باغات و گردشگری بوم‌گردی و... اهمیت بسزایی برای رونق کسب کار دارد.

وی همچنین تشکیل کارگروه‌های کشاورزی و دامپروری را واسطه‌ای برای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه گلخانه‌ها در استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد و باید جهش قابل قبولی در آن داشته باشیم.

حیدری با تاکید بر پیگیری مصوبات هیئت دولت و پیگیری تعهدات هلدینگ‌ها به خصوص در سازمان جهاد کشاورزی، تصریح کرد: ایجاد کارگروه صنعت و به واسطه آن پیگیری تعهدات هلدینگ‌ها، به واسطه هم‌افزایی و کارجهادی باید انجام گیرد.

وی در ادامه توسعه شهرک‌های صنعتی در شهر‌های استان را مهم عنوان کرد و گفت: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد توسعه زاگرس نشینان است که به دستور رئیس جمهور باید انجام گیرد و این ظرفیت عظیم نیازمند پیگیری مستمر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری شرکت کردن مردمان استان‌های زاگرس نشین را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امیدوارانه و حماسه ساز عنوان کرد و افزود: این مردمان مستحق خدمت هستم و خدمت‌رسانی برای آنان باید با سرعت و پیگیری بیشتر انجام گیرد.

حیدری همچنین صادرات غیر نفتی و تعامل با کشور‌های خارجی را راهی برای ایجاد تحول جدی دانست و در ادامه گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تعاملات بیش از پیش با دانشگاه‌ها، تسهیل کردن ارائه تسهیلات به متقاضیان از جمله اقداماتی هستند که باید در دستور کار قرار گیرند.

وی در پایان اقدامات خرابکارانه دشمن از جمله در خطوط گازرسانی و خطوط فیبر نوری و اقدامات تروریستی مختلف در سراسر کشور را با هدف صدمه زدن به کشور بیان کرد و از حضور مردم ولایت مدار در حماسه سازی‌های مختلف از جمله انتخابات سراسری تشکر کرد.

در ادامه شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری ۱۱ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در این ۱۱ جلسه، ۷۰ مصوبه استانی، ۱۲ مصوبه ملی و ۱۰ دستاورد استانی و ملی به سرانجام رسید.

وی همچنین از حضور مسئولان کشوری از جمله وزیر صمت و رئیس پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با بخش عمومی خبر داد و گفت: یکی از دستاورد‌های اتاق بازرگانی استان، افزایش صادرات غیر نفتی استان بیش از ۲۴۰ درصد بود به واسطه همکاری‌ها و هم افزایی‌ها میان بخش خصوصی و بخش عمومی، توانستیم در سال ۱۴۰۲ بودجه معادل چهار سال گذشته را داشته باشیم.

زارع همچنین از افزایش تعداد نماینده‌های پارلمانی اتاق بازرگانی استان چهارمحال بختیاری از چهار نفر به شش نفر خبرداد و اظهار کرد: گروه تحقیقی برای نزدیک به یک ماه تحقیقات خود را برای ثابت بودن نرخ بیکاری با توجه به اشتغال آفرینی به سرانجام رساندند.

وی گفت: دلیل ثابت بودن نرخ بیکاری در استان، ریزش نیرو‌های شاغل و نداشتن تثبیت در اشتغال است که نیازمند تدابیر جدی برای کنترل این موضوع است.

زارع در پایان همچنین از تمام مدیران برای شرکت در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی تشکر کرد و گفت: با توجه به تعاملات انجام شده با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، می‌توانیم بعضی از امور را با هزینه اتاق بازرگانی استان برون سپاری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار