رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان از مصدومیت ۹ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری آخر سال در اورژانس‌های گلستان پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: در این حوادث آسیب‌دیدگی‌ها به صورت سطحی در ناحیه چشم، پا، دست و صورت بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 11 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، محمدجواد مقسمی با اشاره به اینکه ۹ نفر، هشت آقا و یک خانم از اول اسفند ماه تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ دچار سانحه با مواد محترقه از نوع ترقه شده اند، عنوان کرد: این آسیب دیدگی‌ها که سه مورد از ناحیه چشم، دو مورد از ناحیه پا، و چهار مورد از ناحیه دست و صورت بوده است به طور سطحی و درمان سرپایی پذیرش شده اند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان وقوع حوادث چهارشنبه سوری تمام اقشار جامعه در هر رنج سنی در خطر هستند و باید افرادی که این وسایل را مورد استفاده قرار می‌دهند هم از خود و هم از دیگران مراقبت کنند، توضیح داد: مصدومان تا این لحظه از گروه‌های سنی زیر پنج سال یک مورد، شش تا ۱۰ سال دو مورد، ۱۱ تا ۲۰ سال سه مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال یک مورد و بالای ۵۰ سال یک مورد بوده اند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان برنامه ها، دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی گسترده در رابطه با خطرات چهارشنبه سوری را از عوامل کاهش چشمگیر آمار تلفات و حوادث چهارشنبه سوری سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: در این دوره‌های آموزشی مباحثی اعم از خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث، نحوه مقابله با آتش سوزی و اقدامات اولیه درمانی در زمان وقوع حادثه برای نوجوانان و جوانان آموزش داده شده است.

مقسمی با تاکید بر اینکه در مرحله اول همه باید بکوشند که از وقوع حوادث ناگوار و تلخ جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت اتفاق افتادن حادثه و مواجه با فرد دچار سوختگی در قدم اول حفظ خونسردی سپس انجام اقدامات اولیه در سوختگی با آتش و انتقال هرچه سریعتر مصدوم به مراکز درمانی و در صورت شدید بودن حادثه تماس با اورژانس ۱۱۵ از ملزومات است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه باید افراد مسن، کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داد، افزود: یکی از مهمترین نکات در این شرایط حفظ خونسردی و تماس به موقع با مراکز آتش نشانی و اورژانس است؛ در هنگام تماس باید اطلاعات دقیق اعم از نشانی مکان مورد حادثه و نوع حادثه را برای خدمات رسانی سریع‌تر و بهتر ماموران به مردم اطلاع داد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار