کد خبر: ۱۱۵۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 07 March 2024

به گزارش تابناک گیلان، مهرداد بذرپاش در هجدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور فراجا گفت: هفته آینده آزادراه منجیل- رودبار افتتاح می‌شود که منجر به کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی ترافیک به شمال کشور می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی از حمایت کامل دولت از حوزه ایمنی راه‌ها و ایمنی حمل و نقل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم که در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس یکی از مصوبات شورای حمل و نقل به لحاظ نهادی تعیین تکلیف شده است و اتفاقات بسیار خوبی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در همین راستا راهبری حوزه‌های ترانزیت و لجستیک نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شد.
بذرپاش با اشاره به رشد بیش از ۴۰ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۲ گفت: این رشد و توسعه در ترانزیت با همکاری پلیس راهور بوده است به طور مثال گذرگاه جدید آستارا بین ایران و آذربایجان با همکاری پلیس راهور فراجا بازگشایی و ترافیک‌ها کاهش یافت.
وی در ادامه از بازگشایی گذرگاه‌های مهم کشور و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه نرم‌افزاری ترانزیت انجام شده است تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: توافقات خوبی با کشور‌های ارمنستان و ترکمنستان در هفته‌های آینده انجام می‌شود که نشان دهنده رشد کشور در این حوزه خواهد بود.
بذرپاش یادآور شد: موضوع سامانه‌های کنترل سرعت برای اتوبوس‌ها عملیاتی شد؛ برای کامیون‌ها در دستور کار قرار دارد و از سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولیت نگهداری از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای در کشور با توجه به هزینه‌های نگهداری از جمله تامین روکش آسفالتی کار بسیار سختی است؛ البته در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نوع جدیدی از آسفالت با مقاومت بالا برای شبکه راه‌های کشور بررسی و تعیین شده است.
وی با بیان اینکه رتبه‌بندی گواهینامه‌های رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است، گفت: اینکه یک راننده در سال ده‌ها بار تخلف کند و دیده نشود، قابل چشم‌پوشی نیست. به همین خاطر ما در دولت آماده ایم که از این طرح حمایت کنیم تا خروجی مطلوب از این تصمیم درست را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار