معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 11 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمود کریمی در نشست کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری کشور بعد از انقلاب و در دولت سیزدهم به ۷.۶ درصد رسیده که هم‌زمان با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی است.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه در بعضی از رسته‌های شغلی نیازمند تغییرات جدی در فرهنگ کار هستیم، ادامه داد: یکی از نکات استان‌های زاگرس‌نشین و همچین چهارمحال و بختیاری بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در این ۲ سال استان از نظر احیای واحد‌های نیمه فعال، رشد مشاغل خانگی و کاهش نرخ بیکاری پیشرفت خوبی داشته است.

کریمی افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بخش اجباری ۶ درصد و در بخش خویش‌فرمایی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تمام کارجویان و کارفرمایان کشور می‌توانند از طریق سامانه جست‌و‌جوی شغل موقعیت شغلی خود را در این سامانه ارائه دهند.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کانون کار‌آفرینان برتر برای اولین بار در این دولت شکل گرفته و امیدواریم که حلقه مشاوره کارآفرینی استانداران در سطح کشور در زمینه اشتغال باشیم.

وی گفت: اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و در این رابطه باید ۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تخصصی اشتغال استان‌ها مربوط به اشتغال این قشر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار