دادستان ایلام گفت :در خصوص خرید و فروش آراء باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم، طبیعتاً اقدام هم شده،  اصحاب رسانه ها هم این موضوع را برای مردم باز کنند که کسی که رای شما را میخرد به راحتی مصلحت شما را هم می فروشد و این باید برای مردم فرهنگ سازی شود
کد خبر: ۱۱۵۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 23 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : تشکیل گروه‌های مجازی گر چه فرصت مناسبی برای تضارب آراست اما دارای آسیب‌هایی نیز هست و افراد مختلفی در آن هست و می‌توانند حرف خود را بزنند و مسئولیت این کانال‌ها و گروه‌ها با صاحبان آنهاست.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط دادستانی در خصوص برخورد با فساد صورت گرفته که در همین راستا ۱۳ پرونده رباخواری تشکیل شده و در حال بررسی است.

دادستان مرکز استان ایلام تصریح کرد: هیچ اغماضی در برخورد با فساد نداشتیم و پنج شش نفر کارچاق کن در مجموعه دادگستری رسیدگی شده به زودی اخبار آن در اختیار رسانه قرار می‌گیرد.

بخشنده در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی مانند عباس زاده، مهر و امید، پارسا و... نیز عنوان کرد: متهمان در بازداشت بوده و پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

وی افزود: پرونده لاکسون ۱۸۰۰ شاکی دارد و ۴۰ نفر تفهیم اتهام شده اند و یک پرونده اقتصادی است که سعی داریم افرادی که سوءنیت نداشته اند با آن ها مدارا شود.

دادستان مرکز استان ایلام توضیح داد: اموال مربوط به متهمان پرونده لاکسون زیاد نیست و با وجود اطلاع رسانی مکرر افراد زیادی به طمع سود بیشتر در دام آن افتادند و با این وجود اقدامات قضایی و قانونی در حال انجام است و هدف این است که مال باخته بیشتر از این آسیب نبیند.

بخشنده با بیان اینکه دادستانی در حمایت از تولید با استفاده از اهرم قانونی در جهت راه اندازی و احیای کسب و کارها در میدان حضور دارد، تأکید کرد: در چالش‌های استان آسیب اول خودکشی است و توصیه دادستانی به اهالی رسانه این است که اخبار خودکشی چاقوی دو لبه است و باید در خصوص منشأ آن تولید محتوا و نقد شود و اثر منفی اخبار آن بر آرامش روانی جامعه غیرقابل کتمان است.

وی گفت: در حوزه سلاح و مهمات ضابطین خاص و عام ما خوب عمل کردند و کشفیات خوبی در این مرز ۴۳۰ کیلومتر داریم که با این وصف استان ایلام از امن ترین مرزهای کشور است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار