توافقنامه اعطای سه هزار میلیارد ریال وام مصوب سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی برای آزادراه تبریز- صوفیان توسط کنسرسیوم بانک های مسکن و ملت در جلسه امروز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری امضا شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰ 08 January 2024

به گزارش تابناک تبریز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این جلسه گفت: با اعطای این وام، خط برگشت مرحله اول آزادراه تبریز- بازرگان، حد فاصل تبریز تا بزرگراه صوفیان- شبستر تکمیل می شود.

جبارعلی ذاکری افزود: تاکنون برای احداث این آزاد راه ۲۴ کیلومتری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه آزاد راه تبریز- صوفیان گفت: این پروژه برای مردم استان آذربایجان شرقی امید بخش است و با توجه به ترافیک مسیر تبریز- صوفیان، می تواند گره گشای این معضل نیز باشد.

ذاکری تشریح کرد: بانک های عامل دخیل در این پروژه با همراهی تمام در راستای تامین مالی آن همکاری دارند و امیدواریم هر چه سریع تر نسبت به تخصیص بقیه اعتبارات لازم اقدام کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای این طرح در سفر آیت الله رئیسی به استان ادامه داد: این آزاد راه بخشی از مسیر بین المللی بزرگراه یک آسیا است که از کشور ژاپن آغاز و با گذر از ایران و ترکیه در کشور بلغارستان به اتمام می رسد.

در این جلسه در خصوص مکان یابی ایستگاه‌ها و پایگاه های امداد و نجات، انتظامی و خدماتی در مسیر آزادراه تبریز- صوفیان نیز تصمیم گیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :