طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال متولد دی ماه ۱۳۹۷ به بعد، از امروز شنبه 16 دی ، به مدت چهار روز در مراکز بهداشتی و درمانی جزیره کیش اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 06 January 2024

به گزارش تابناک جزیره از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احمدی رییس مرکز بهداشت جزیره در این خصوص گفت: بیش از 4 هزار کودک زیر ۵ سال ایرانی و اتباع خارجی ساکن در جزیره، مشمول دریافت واکسن فلج اطفال هستند.

وی با اشاره به بازگشت مجدد برخی بیماری ها به دلیل کاهش سطح واکسیناسیون در زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از بروز مجدد بیماری های در حال ریشه کن شدن، اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال را در برخی نقاط از سر گرفته است.

رییس مرکز بهداشت جزیره کیش تصریح کرد: این طرح طی ۲ مرحله در جزیره کیش انجام می شود و والدین می توانند در مرحله اول، برای واکسینه کردن کودکان خود به پایگاه‌های بیمارستان کیش، مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه صدف،پایگاه سحر، کلینیک امام رضا(ع)، کلینیک شهید ستاری پایگاه پدافند هوایی ،بازار مرکز تجاری،میکا مال و مروارید ،مسجد امام حسن (ع)و مسجد خاتم مراجعه کنند.

احمدی همچنین بیان داشت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال نیز از 14 تا 17 بهمن در جزیره کیش اجرا خواهد شد و مدافعان سلامت علاوه بر پایگاه های سیار، در چهار منطقه صفین قدیم و جدید، فاز A و منطقه کرمانشاهان، شهرک‌های سحر و صبا و گیلان کیش، به صورت خانه به خانه کودکان را واکسینه می‌کنند.

گفتنی است در این طرح ۱۰۰ نفر پزشک، کارشناس بهداشت و درمان، ناظر و نیروی خدماتی مشارکت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار