با حضور جمعی از مسئولان استانی:
کلیات اساسنامه شورای عالی هنر استان قم عصر امروز طی جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولان استانی در قم تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 13 October 2015
به گزارش تابناک قم، نشست شورای عالی هنر استان قم با حضور جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در تالار امام جواد(ع) برگزار و کلیات اساسنامه این شورا به تصویب رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی در این جلسه خاطرنشان کرد: افراد برجسته این شورا در بخش‌های مختلف هنری استان قم فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و تشکیل این شورا در منسجم‌سازی فعالیت آن‌ها تاثیر بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی از دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان قم دارد و حضور مسئولان این وزارتخانه به صورت مستمر در قم نشان از حمایت‌های دولت در این استان است.

همچنین معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه مراکز بین‌المللی بسیاری در این استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: به علت تغییرات مسئولان استانی تصویب اساسنامه شورای عالی هنر به مدت یک سال و نیم به تاخیر افتاده است، میزان اختیارات این شورا در بخش‌های مختلف باید مشخص شود.

وحید فرجی ادامه داد: استاندار قم ریاست و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دبیری این شورا را بر عهده دارد و دبیرخانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد می‌شود.

قائم مقام شهردار قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در شورای عالی هنر باید از ظرفیت‌های مختلف استانی استفاده شود ابراز کرد: تخصصی‌کردن رشته‌های هنر می‌تواند در ترویج آموزه‌های مورد نظر تاثیر بسیاری داشته باشد.

ابراهیم معتمدی با اشاره به بخشی از دغدغه‌های فرهنگی موجود در سطح شهر یادآور شد: حوزه هنر نیازمند فعالیت‌های کیفی است و باید به فعالیت‌های حرفه‌ای نگاه‌های تخصصی داشته باشیم؛ یک مرکز تخصصی هنر با کیفیت بالا برتر از 10 مرکز هنر با کیفیت پایین است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شورای عالی هنر استان باید نقش دستگاه‌های اجرایی در رشد مراکز مختلف فرهنگی استان را مشخص کند اظهار کرد:‌ شورای عالی هنر باید با استفاده از سیاست‌های راهبردی فرا استانی به جلوگیری از موازی‌کاری در عرصه‌های هنری توجه کند.

احمد حسینی با اشاره به بخشی از موانع موجود در راه مراکز هنری استان قم ادامه داد: جایگاه تدوین آیین‌نامه در اساسنامه شورای عالی هنر باید مشخص شده و رسالت اعضا شورا و دبیرخانه این شورا باید تعیین شود تا در این شورا بتوانیم حرکت‌های سنجیده‌ای را انجام دهیم.

در پایان این جلسه استاندار قم طی سخنانی بر استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان قمی تاکید کرد و گفت: قم می‌تواند در عرصه‌های مختلف هنری عملکردی فراملی داشته باشد و در این زمینه نباید از ظرفیت مردمان مذهبی این استان به ویژه قشر فرهیخته هنرمندان غافل شویم.

سید مهدی صادقی به بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی استان قم از جمله حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ادامه داد: در استان قم دیدگاه‌های حوزوی توانمندی وجود دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توان فرهنگ و هنر دینی را نه فقط در قم و ایران بلکه در کشورهای مختلف ترویج داد.

تشکیل بانک جامع هنرمندان، تبیین اهداف هنری استان، شناسایی امکانات نهادهای مختلف فرهنگی برای تولید و عرضه آثار هنری، تبیین جایگاه فرهنگ ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی با حضور اندیشمندان، ارائه راهکار برای تامین بودجه‌های هنری، تقویت مراکز هنری، آسیب‌شناسی وضعیت شهرسازی، تلاش برای ارتقا جایگاه هنر و برای حفظ دستاوردهای هنر استان بخشی از رسالت‌های شورای مذکور خواهد بود.

همچنین در این جلسه یک هفته برای بررسی جزییات اساسنامه شورای عالی هنر استان قم فرصت در نظر گرفته شده و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار