بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 13 October 2015
۸ درصد جمعیت قم سالمند هستند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه سالمندان ۸ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند، گفت: ۲ هزار سالمند در قم از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

به نقل از مهر، مصطفی علیزاده اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سرشماری بیش از ۸۴ هزار سالمند در استان قم وجود دارد که ۷۸ هزار و ۳۷۹ نفر در شهر قم و ۶ هزار و ۴۷۲ نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

وی گفت: بر اساس آخرین سرشماری سالمندان هشت درصد از جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر تعداد ۲۰۵ نفر در ۲ مرکز بهزیستی فاطمیه در صفاشهر و بقیه الله در خیابان آسایشگاه بستری هستند.

وی بیان کرد: تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی در استان قم نزدیک به ۲ هزار نفر است که شامل ۸۹۶ نفر مرد و ۹۴۱ زن می‌شود.  پرداخت مستمری، ویزیت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی از جمله خدماتی است که توسط بهزیستی به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود.


تقدیر ویژه یک مرجع تقلید از وزیر

آیت الله حسین نوری همدانی ازمراجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت ، ضمن تجلیل از خدمات سید حسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت لوحی با دست خط خود و با قلم های رنگی به این وزیر دولت یازدهم اهدا کرد.

به نقل از ایرنا، در این لوح تقدیر، آیت الله نوری همدانی با دست خط خود دعای فرج امام زمان(عج) را برای دکتر قاضی زاده هاشمی نگارش کرده است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت با وی با تمجید از عملکرد وی درماموریت عربستان سعودی بیان داشت: اگر قرار بود جایزه نوبلی به کسانی که در مدیریت واقعه منا بعد از حادثه صورت گرفت تقدیم می شد باید یک جایزه به شما تعلق می گرفت.


تملکات باعث کندی پیشرفت پروژه های استانی 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه های موجود در سطح شهر قم،گفت: تملکات باعث کندی پیشرفت پروژه های استانی است.

به نقل از قم فردا، ولی الله بیاتی با اشاره به پروژه های موجود در سطح شهر قم اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری در برنامه های سالانه برای پروژه ها  اولویت بندی در نظر می گیرد ، در حال حاضر  تعدادی پروژه وجود دارد که اولویت یک را دارند و  باید در سال 94 به اتمام برسند  و تمام توان شهرداری و شورا این است که این پروژه ها را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه در روزها و ماه های پیش رو کلنگ زنی جدیدی را نخواهیم داشت و تمرکز بر روی پروژه های نیمه تمام است،گفت: اگر بخواهیم پروژه جدیدی را شروع کنیم باید اعتبار و محل تامین آن را مشخص کنیم و موارد مهم دیگری که باید تعیین تکلیف شود تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی تاخیر در بهره برداری و اجرای پروژه ها در قم چیست؟،ابراز داشت:اجرای پروژه ها درقم مشکلی ندارد اما زمانی که به قسمت های تملکات می رسیم مشکلات شروع می شود و معارضین نیز از عواملی هستند که از دست شهرداری خارج است و در این صورت می توان گفت که تملکات باعث کندی پیشرفت پروژه های استانی است.

بیاتی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر شرایط رکود در بازار نیز در جایگاه خود بر این موضوع اثر گذاشته است،برخی از پیمانکاران قرارداد غیر نقدی بسته اند و نمی توانند هزینه پروژه را تامین کنند.


جدی‌ترین گزینه معاون سیاسی و امنیتی استانداری 

درحالی‌که نزدیک به 3 ماه از انتصاب سید مهدی صادقی به‌عنوان استاندار قم می‌گذرد خبرهای حاکی از قطعی شدن گزینه معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم دارد.

به نقل از قم فردا، انتخاب معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم شاید مهم‌ترین اقدام استاندار قم در طی ریاست چندماهه‌اش است که به دلایل حاشیه‌های قبلی تا حدودی انتخاب جدید را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بر اساس اخبار رسیده، احد جمالی سرپرست سابق معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم به وزارت کشور معرفی‌شده است.

جمالی در انتخابات سال ۹۲ ریاست ستاد عارف و قائم‌مقامی ستاد روحانی را در فارس بر عهده داشته و چندین سال رییس حزب اعتماد ملی منطقه فارس بوده است. وی که هم اکنون معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس است ، در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شد.


حرف های افتخاری توهین بزرگ به قم بود

رئیس هیئت فوتبال استان قم، پیرامون صحبت‌های سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران در خصوص انتقاد فدراسیون فوتبال روسیه برای میزبانی سال گذشته استان قم از بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه اظهار کرد: فکر می‌کنم افتخاری در مورد این مسئله دچار آلزایمر شده است چون تا جایی که اطلاع داریم و رسانه‌ها به آن اشاره داشتند، فدراسیون فوتبال روسیه بعد از آن بازی‌های دوستانه طی نامه‌ای از میزبانی استان قم تشکر کرد.

به نقل از فارس، کریم بهرامی ادامه داد: زمانی که میزبانی بازی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران و روسیه را گرفتیم افتخاری ضربه بزرگی به ما زد. او با وجود اینکه وعده داده بود می‌تواند پخش زنده تلویزیونی بازی را بگیرد حتی این کار را نتوانست انجام دهد که ما برای این مسئله ضرر و زیان زیادی دادیم.

رئیس هیئت فوتبال استان قم با بیان اینکه بازی‌ها را با وجود مشکلات زیادی که داشتیم به خوبی برگزار کردیم، عنوان کرد: اعضای تیم‌های ملی امید و بزرگسالان روسیه بعد از دو بازی که در قم انجام دادند از میزبانی ما ابراز رضایت کردند و گفتند امیدواریم مجددا در قم بازی دوستانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بازی دوستانه روز گذشته تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه حدود 50 نفر تماشاگر داشت، گفت: افتخاری فرار رو به جلو کرد و با وجود اینکه هنوز بازی تیم‌های ایران و روسیه به اتمام نرسیده گفته است روسی‌ها از میزبانی ارومیه تشکر و از میزبانی پارسال قم انتقاد داشتند. هیچکس وسط کار تشکر نمی‌کند. روسی‌ها مثل ما نیستند که هنوز بازی‌ها به اتمام نرسیده تشکرشان را ابلاغ کنند. 

عضو مجمع سازمان لیگ کشور تاکید کرد: برای افتخاری متاسفم که برای توجیه کارهای غیر کارشناسانه‌ اینگونه صحبت‌ها را مطرح می‌کند. حرف‌های او یک توهین بزرگ به قم بود. شاید افتخاری قم را نمی‌شناسد و ظرفیت این استان را نمی‌داند یا گفته است حرفی می‌زنم تا از گیر خبرنگاران رهایی پیدا کنم.

وی با بیان اینکه نظر افتخاری برای خودش محترم است، گفت: ای‌کاش رئیس کمیته فوتسال کشور قبل از حرف زدن فکر می‌کرد یا می‌گفت علاقه‌مندیم منطقه‌ای دیگر در کشور میزبان بازی تیم ملی باشد نه اینکه تیر انتقادش را به طرف استان قم رها کند.

رئیس هیئت فوتبال استان قم خاطرنشان کرد: ما مشکلی با اظهارات افتخاری نداریم ولی اگر روسی‌ها از میزبانی قم انتقاد کردند نامه ارسالی آنها را برای ما ارسال کنند اما در غیر این صورت از مردم قم عذرخواهی کند.


هشدار نسبت به فروش مدارک جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم در خصوص فروش مدارک جعلی در اینترنت هشدار داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: اخیرا افرادی فرصت طلب با هویت جعلی در فضای مجازی و با فریب کاری از برخی هموطنان تحت عنوان هایی مانند فروش مدرک تحصیلی کلاهبرداری می کنند. 

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از بلند پروازی برخی از کاربران و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به فروش مدارک تحصیلی با عنوان مدرک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر خارج و یا داخل کشور می کنند. 

به گفته وی این مدارک جعلی بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست و در مواردی نیز اصلا مدرکی برای فرد صادر نمی شود. 


2 نفر از کاروان قرآنی حج مفقود هستند

سرپرست کاروان قرآنیان حج با بیان اینکه تاکنون دو نفر از این کاروان مفقود هستند، گفت: روند شناسایی اجساد کند شده و امیدواریم حجاج ایرانی دفن نشده باشند زیرا این امر داغ مجددی برای خانواده آنها به دنبال خواهد داشت.

به نقل از فارس، صالح اطهری‌فرد در محفل قرآنی بزرگداشت مهاجران الی‌الله که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد، با بیان اینکه در کاروان قاریان حج پنج نفر از گروه تواشیح، یک نفر حافظ کل قرآن و 14 نفر از قاریان برجسته کشور حضور داشته‌اند، اظهار کرد: این افراد با رسانه‌های مختلف مصاحبه و دیده‌های خود از فاجعه منا را برای مردم بازگو می‌کنند.

وی اضافه کرد: براساس سفرهایی که سال‌های گذشته بنده به عربستان داشته و از این خیابان گذر کرده‌ام می‌توان گفت که فاجعه منا بدون تردید عمدی بوده است.

سرپرست کاروان قرآنیان حج با بیان اینکه برخی از افراد به علت افتادن زیر دست و پای حجاج جان داده‌اند، عنوان کرد: پنج نفر از کاروان قرآنی جان دادند و مهدی‌علی بابایی یکی از قاریان اصفهانی در این فاجعه مجروح شده است؛ در فاجعه منا راه‌های ارتباطی مسدود شد و ارتباط با حجاج در بیمارستان بسیار دشوار بود.

وی با تاکید بر اینکه حجاج فاجعه منا مرگ را با چشمان خود دیده‌اند، گفت: وجود بالگردها برای ضبط فیلم، سرباز‌های نظامی که مانع از حرکت جمعیت شدند، بستن راه‌ها و توجه نکردن به وضعیت حجاج بخشی از جنایات فاجعه منا است.

اطهری‌فرد ادامه داد: آل‌ سعود به نیروهای امدادی از جمله تیم پزشکی کاروان‌ها و هلال احمر اجازه فعالیت نداد، هر چند آمبولانس‌های مجهز رفت و آمدهای بسیاری داشتند.

وی با اشاره به توهین‌هایی که به پیکر مسلمانان در فاجعه منا شده است، گفت: بدون شناسایی اجساد را در کانتینرها، کامیون‌ها و تریلی‌ها قرار می‌دادند؛ خون‌آبه از این ماشین‌ها روان بود و عربستانی‌ها از آهک برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می‌کردند.


کشف محموله قاچاق 800 ميليوني 

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم از کشف محموله پوشاک قاچاق به ارزش800 ميليون ريال در اين استان خبر داد.

سرهنگ مهدي قدمي با اعلام این خبر اظهارداشت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه چند دستگاه خودرو سواري بصورت کارواني اقدام به قاچاق پوشاک از استان هاي جنوبي کشور به سمت تهران مي کنند که بلافاصله اکيپي از مأموران پليس آگاهي استان در محورهاي مواصلاتي استان مستقر شدند.

به گفته وي در اين رابطه سه دستگاه خودرو که يکي از رانندگان سابقه دار و چند ماه پيش نيز به اتهام حمل کالا قاچاق در اين استان دستگير و منجر به مصادره خودرو وي به نفع دولت شد و نيز سرنشيني فردي معلول جسمي و همچنين دو خودرو ديگر که رانندگان مرد و سرنشينان آن ها خانم بودند توقيف و متهمان دستگير شدند.

سرهنگ قدمي افزود: در بازرسي از خودروها بيش از 2هزار ثوب پوشاک به ارزش 800 ميليون ريال کشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار