برنامه‌های دهه نخست ماه محرم در مسجد مقدس جمکران اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 12 October 2015
به گزارش تابناک قم، برنامه‌های عزاداری در مصیبت شهادت امام حسین (ع) از روز سه شنبه با ویژه برنامه سیاهپوشان آغاز و این مسجد شریف با حضور خادمان و مهدی یاوران عزاخانه سالار شهیدان می‌شود.

پس از برنامه سیاه‌پوشی مراسم دعای توسل این هفته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و قرائت دعا و مراسم سینه زنی با حضور حاج سید مهدی میرداماد و حاج مهدی سلحشور برگزار می‌شود.

پنجشنبه 23 مهرماه مصادف با شب اول محرم، مرثیه خوانی با مداحی حاج مجید دلشاد پس از نماز ظهر و عصر در مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود و پس از آن مراسم سخنرانی در ساعت 19 و 45 دقیقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی و قرائت دعای کمیل توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ساعت 20: 20 برگزار می‌شود.

روز جمعه 24 مهرماه مراسم دعای ندبه با سخنرانی و قرائت دعای توسط حجت الاسلام شهیدی برگزار می‌شود و در ادامه نیز مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

همچنین از روز سه شنبه هفته جاری مراسم عزاداری حسینی به مدت 11 شب در شبستان امام علی (ع) باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد آقا تهرانی و مداحی حاج مهدی سلحشور و کربلایی محمد جواد احمدی برگزار می‌شود.

از روز پنجشنبه هفته جاری به مدت 10 روز هر صبح زیارت عاشورا در این مسجد شریف قرائت و مراسم مقتل خوانی ظهر عاشورا با حضور حجت الاسلام آقا تهرانی، بعد از نماز ظهر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وسایل ایاب و ذهاب زائران به ویژه مسیر برگشت، به اقصی نقاط شهر قم برای استفاده زائران و عزاداران نیز تدارک دیده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار