آیت‌الله سبحانی در دیدار وزیر بهداشت مطرح کرد:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به ارائه آموزش به حجاج در خصوص اعمال حج، گفت: حج حجاج مفقودشده یا کشته شده قبول است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 11 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حادثه تلخ منا، اظهار کرد: از آنجایی که ما میزبان جانباختگان و مجروحان حادثه منا هستیم، باید تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کرده و میزبان آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حج تمامی حجاجی که کشته یا مفقود شده‌اند، مورد قبول است اما با این حال باید آموزش‌هایی به افرادی که سال‌های آینده به سفر حج خواهند رفت، داده شود تا عجله‌ای برای انجام اعمال نداشته باشند.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید یک سری از فرمول‌ها در انجام اعمال حج از سوی اهل سنت رعایت شود تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: باید با علمای وهابی جلساتی به شیوه نشست‌های فقهی در خصوص نحوه ساختمان‌سازی در منا به جای برپا کردن چادر برگزار شود، این امر سبب می‌شود تا بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از افرادی که توانایی انجام اعمال حج را ندارند باید نایبی برای خود بگیرند، گفت: دین اسلام و شرع برای افرادی که توانایی انجام اعمال حج را ندارند، راه‌حل‌های را بیان کرده است که اگر این راه‌حل‌ها را انجام دهیم، بدون تردید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان عربستان سعودی در خصوص بازگردانی حجاج کشته شده به ایران قابل تقدیر است، گفت: افرادی که در حادثه منا مفقود شدند و در کنار بیت‌الله الحرام به خاک سپرده شدند، لباس احرامشان کفن‌هایشان شده است که این سعادتی برای آنهاست.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تقدیر است که شما با شیوه‌های جدید در وضعیت بهداشت کشور ایجاد کرده‌اید، امیدواریم همچنان این مسیر را ادامه بدهید.




منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار