آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار وزیر بهداشت:
یکی از مراجع تقلید گفت: تدفین پیکر جان باختگان حادثه منا در مکه یا مدینه خوب است و اصرار به بازگرداندن پیکرهای مطهر وجهی ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 11 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت‌الله حسین وحید خراسانی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کسانی که در مسیر الی‌الله و در سرزمین وحی و در حال احرام جان خود را از دست بدهند دارای جایگاه والایی هستند، بیان کرد: این سخن و تعبیر نص صریح قرآن کریم است و تعبیر به کار برده شده، درباره ضیوف الرحمن بهت‌انگیز است.

وی بیان کرد: حجاجی که در سرزمین وحی جان باختند مقامی دارند که دارای درک و وصف نیست و کسانی که در این واقعه جان باختند، مهاجر الی‌الله بودند و پاداش گفته شده وعده نیست، ضمانت است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سعادتی بزرگ نصیب این حجاج شده است و برای بازماندگان نیز باقیات و صالحات در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: جانباختگان واقعه منا ضیوف الرحمن بوده و مهمان خدا هستند.

وی با بیان اینکه مشکل حج این است که خادم الحرمین خائن الحرمین شده است بیان کرد: وقتی کشوری روادید صادر می‌کند حفظ جان فرد را قانون تضمین می‌کند و عربستان نباید در این زمینه کوتاهی می‌کرد.

آیت‌الله وحید خراسانی اضافه کرد: دفن شدن پیکر جان باختگان در حادثه منا خوب است که در مکه یا مدینه مدفون شوند و اصرار به بازگرداندن پیکرهای مطهر وجهی ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار