مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بی‌تفاوتی در برابر منکراتی که در جامعه رخ می‌دهد زیبنده نظام اسلامی نیست و حیات نظام را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 11 October 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در همایش توجیهی و آموزشی آمران به معروف و ناهیان از منکر که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر آحاد جامعه اسلامی خودشان را مکلف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند مشکلاتی همچون اختلاس و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی به وجود نمی‌آمد.

وی تأکید کرد: وقتی کسانی که نسبت به وقوع تخلفات و آسیب‌ها اطلاع دارند، بی‌تفاوت از آن می‌گذرند این قبیل مشکلات برای جامعه اسلامی به وجود می‌آید.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در بیان چرایی بی‌تفاوت بودن فضای عمومی جامعه نسبت به دو واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم آگاهی بخشی و جهل زدایی در جامعه تأکید کرد و خواستار تبیین مصادیق معروف و منکر در جامعه شد.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: اگر مردم احساس کنند که با بی‌تفاوتی آنها، موجودیت جامعه اسلامی به خطر می‌افتد به تکلیف شرعی خود عمل می‌کنند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود و همه به مسئولیت شرعی خودشان عمل کنند، زمینه ارتکاب جرم و گناه از بین می‌رود.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در عین حال خواستار توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر به رعایت شرایط و ملاحظات تذکر لسانی شد و گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار