آیت‌الله مکارم شیرازی:
اگر عاشورا در دست نااهلان بیافتد می تواند بهانه به دست دشمنان بدهند و این امرمی تواند خطر آفرین باشد. متاسفانه عده ای از مداحان و شعرا تابع خط قرمز نیستند و با تقلید آهنگ ها و تعابیر نامناسب تلاش می‌کنند طرفداران بیشتری را جذب خود کنند.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 10 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران استان قم با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین (ع) در طول تاریخ سرمایه بزرگی است اظهار داشت: عزاداری برای  امام حسین(ع) خیلی از مشکلات را می تواند از بین ببرد.

وی با بیان اینکه عاشورا ظرفیت عظیمی است که خدا به شیعیان داده است افزود: متاسفانه مردم شکرگزار برخی نعمت‌هایی که دارند نیستند و نمی‌دانند خداوند چه نعمت‌ها و برکت‌هایی را در اختیارشان قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خطبا، مداحان و بانیان مجالس عزاداری امام حسین (ع) را اداره می‌کنند گفت: اگر این سه گروه اصلاح شوند، مجلس عزاداری هم اثرات خود را به جای خواهد گذاشت و به طور قطع عزاداری‌های امام حسین (ع) دارای شور و شعف خاصی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که عزاداری‌های امام حسین (ع) دارای برکاتی است آسیب‌ها و خطراتی این مراسم را تهدید می‌کند به گونه‌ای که برخی اشعار سبب گمراهی مردم به‌ویژه جوان‌ها می‌شود. اگر عاشورا در دست نااهلان بیافتد می تواند بهانه به دست دشمنان بدهند و این امرمی تواند خطر آفرین باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مداحان باید به وسیله خود مداحان اصلاح شوند افزود: متاسفانه عده ای از مداحان و شعرا تابع خط قرمز نیستند و با تقلید آهنگ ها و تعابیر نامناسب تلاش می‌کنند طرفداران بیشتری را جذب خود کنند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب فضای خوبی برای مداحان شکل گرفته، اما بعضا شاهدیم که ارتباط ماهواره ای و اینترنتی با فضای خارج و گرفتن آهنگ های غربی و استفاده کردن از سبک های آن در مداحی مشکلاتی را ایجاد نموده که نوعی بلا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه در این میان بانوان مداح و مرثیه سرا نیز وجود دارند که مشکلاتی ایجاد می کنند گفت: باید توجه داشت که برخی می توانند با اشعار خود افراد را گمراه کنند و بدترین بهانه ها را به دشمنان بدهند تا بدین وسیله حکم کفر شیعیان صادر و کشته شوند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی ها را باید از آب زلال عزاداری امام حسین(ع) از بین برد افزود: اعضای کانون مداحان و شاعران با نوشتن نامه‌ای به مراجع عظام تقلید خواستار رسیدگی به وضعیت مداحان شوند که این امور سبب می‌شود مداحان برخی نکات و خط قرمزها را رعایت کنند. اگر مشروعیت فعالیت ها از سوی مراجع تأیید شود خیرین نیز کمک خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار