مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: بررسی پرونده های تعداد مصدومان و جان باختگان حوادث رانندگی در قم در شش ماهه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 10 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی قم، حمید صدیقی آخا در گفت و گویی، تعداد پرونده های تشکیل شده در مورد تصادفات جرحی در نیمه نخست سال جاری را چهار هزار و 153 مورد اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد سه درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم و مسیر ارتباطی آن بین شمال و جنوب کشور، درصد قابل توجهی از آمار تصادفات چه جرحی و چه موارد منجر به فوت را به دلیل یاد شده دانست و افزود: در طول سال 93 تعداد جواز دفن های صادر شده برای افراد فوت شده در تصادفات رانندگی تعداد 316 مورد بوده که سهم شش ماهه نخست امسال، 157 مورد بوده است.

صدیقی آخا اضافه کرد: بطور کلی در نیمه نخست سال بیشترین تلفات حوادث ترافیکی در شهریورماه اتفاق می افتد و علت آن بالا رفتن حجم مسافرت هموطنان است.

وی همچنین با مقایسه آمار فوت شدگان تصادفی در شش ماهه نخست سال 93 و مدت مشابه سال جاری اعلام کرد: در سال جاری 172 مورد جواز دفن برای فوت شدگان حوادث ترافیکی در شش ماهه نخست صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 9 درصدی مواجه بوده است.

در سال 93 مجموعا هفت هزار و 964 پرونده در خصوص تصادفات جرحی و فوتی در اداره کل پزشکی قانونی قم رسیدگی شده است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار